کد خبر: 76524
A

خط‌ونشان صفوی برای عاملان ترور سپهبد سلیمانی/ روزها و شب‌های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خشم مردم ایران اساس آمریکا را برهم خواهد زد، گفت: روزها و شب‌های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است و مجبورند غرب آسیا را با شکست و فضاحت ترک کنند.

خط‌ونشان صفوی برای عاملان ترور سپهبد سلیمانی/ روزها و شب‌های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی عصر امروز در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که در محکومیت ترور سردار بزرگ سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: شما مردم عاشق اصفهان با عشق و حماسه آمده‌اید تا از مجاهدت‌های سردار بزرگ اسلام قدردانی کنید. سلام بر شما مردمان هوشمند و شجاع که زمان‌شناس و قدرشناس هستید.

وی با بیان اینکه در تاریخ پرماجرای انقلاب شاهد تجمع‌های زیادی بوده‌ایم اما شما مردم نشان دادید آمده‌اید تا از انقلاب اسلامی دفاع کنید، افزود: با شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران جوان ایرانی و عراقی و جوانان کشورهای محور مقاومت جایگزین این راه خواهند شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه با شهادت مظلومانه شهید سلیمانی هزاران چشمه نور در حیات اسلام جوشیده و خروشیده است، گفت: بعد از این اتفاق خون جوانان به جوش آمده و ارواح طیبه شهدا پیکره امت منطقه را از سردی و افسردگی و سازش با ظالمان خارج کرده است. سوزش دل‌ها و عزای عمومی منحصر به ایران نیست بلکه متعلق به کل منطقه است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی محبوب دل‌هاست و گفتار و رفتارش در دل همه ملت‌ها نفوذ دارد. امروز در سراسر جهان دل‌های روشن و صاحب عقل و منطق این جنایت را محکوم می‌کنند. حتی در خود آمریکا این جنایت را محکوم می‌کنند زیرا ترور فرماندهان نظامی این دو کشور خارج از قوانین بین‌المللی است.

رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: چندین هزار نیروی آمریکایی از ترس مقاومت در لانه‌های خود رفته‌اند و ترس از انتقام دارند و این ترس زمینه‌ساز شکست آن‌هاست.

وی درباره ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: حاج‌ قاسم سلیمانی دوست و همرزم فرماندهان اصفهانی ‌مانند خرازی و کاظمی است، سردار سلیمانی همواره بر سر مزار این ۲ بزرگوار حاضر می‌شد. قاسم سلیمانی انسانی بود که تفکر قرآنی و اسلامی داشت و پیرو خط امام و رهبری بود. وی سیاستمداری بود که با رهبران کشورهای منطقه صحبت می‌کرد و از منطق سیاسی بهتری برخوردار بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: سردار سلیمانی یک انسان خاکی، مهربان و بسیجی بود و زمانی که نام حضرت زهرا (س) می‌آمد بی‌اختیار اشک می‌ریخت و رفتار و اخلاق محمدی داشت. او در سخنرانی یک خطیب ناطق و حماسه‌سرا و از فرماندهان بنام جنگ بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در مسائل منطقه و در سخت‌ترین شرایط نقش تعیین‌کننده‌ای در اجرای تدابیر مقام‌ معظم رهبری در شورای امنیت ملی برای جلوگیری از جنگ داشت، گفت: او بعد از جنگ استراحت نکرد و ۴۰ سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. آن کسی که از عتبات عالیات و حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد و شیوه بسیجی را در کشورهای منطقه رواج داد قاسم سلیمانی بود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه سردار سلیمانی با کمک ابومهدی المهندس کمک زیادی برای نابودی داعش داشت، تصریح کرد: داعشی‌ها جنایت‌های بسیار زیادی داشتند و انسان‌ها را زنده زنده آتش می‌زدند و سلیمانی بود ‌که داعش را از منطقه خارج کرد.

وی افزود: داعشی‌ها آنقدر در حماقت بودند که به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب بودند و سلیمانی در برابر آن‌ها ایستاد. حدود ۴۰ سال مجاهدت بی‌امان و پس از جنگ دائم در خط مقدم مبارزه با دشمن را انجام داد.

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهور خبیث و ناپاک و بی‌خرد آمریکا که از زمان ابتدای انقلاب رئیس‌جمهوری به اندازه او ناپاک و خبیث وجود نداشته است، بدانند که ملت ما شجاع هستند. منطق ترامپ این است که حاج قاسم سلیمانی به دنبال ایجاد ناامنی برای آمریکا بود و او بر این باور بود که در مسائل سوریه و دیگر کشورها دخالت می‌کند.

وی افزود: آیا این آمریکا نیست که در عراق، یمن و سوریه دخالت می‌کند و جنایت‌های بسیاری در این کشورها کردند؟ چند صد هزار نفر از مردم این منطقه را کشتند و ۹‌ میلیون نفر را آواره کردند.

سرلشکر رحیم‌صفوی گفت: این آمریکا بود که دستور حمله به یمن را داد، آیا آمریکا دخالت می‌کند یا ایران؟ امروز نیروهای ایران و رهبر ایران برای کمک به مردم منطقه رفته و دمار از روزگار استکبار درآورده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری بیان کرد: آیا ترامپ انتقام براندازی داعش را در ترور قاسم سلیمانی باید بگیرد، بزرگ‌ترین جنایب آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد و حمله به هواپیمای مسافربری ایران، این جنایت بود و ترامپ بداند که ملت ایران انتقام این خون‌ها را خواهند گرفت.

وی افزود: خون ملت‌ها و جبهه‌ مقاومت اسلامی به جوش آمده و آمریکایی‌ها از منطقه به صورت مفتضحانه فرار خواهند کرد. روزها و شب‌های سختی در انتظار آمریکا و انگلیس است، آمریکایی‌ها بدانند خشم ملت ایران دامان آن‌ها را خواهد گرفت و این ایران است که صلابت و ماندگاری دارد و آمریکا مجبور است به زودی منطقه را ترک کنند./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر