کد خبر: 76598
A

عادل عبدالمهدی: آمریکا حاضر به عذرخواهی نشد/ همان روزی که سلیمانی ترور شد با او قرار داشتم/ اجازه تظاهرات را نمی دهیم

نخست وزیر عراق در جلسه پارلمان این کشور تاکید کرد که همان روزی که سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید با او جلسه داشت.او گفت نیروهای آمریکایی تنها برای مبارزه با داعش و آموزش به نیروهای عراق در این کشور هستند و نباید ماموریت های دیگری را انجام دهند.

عادل عبدالمهدی: آمریکا حاضر به عذرخواهی نشد/ همان روزی که سلیمانی ترور شد با او قرار داشتم/  اجازه تظاهرات را نمی دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ عادل عبدالمهدی نخست وزیر  عراق در جلسه امروز پارلمان شرکت کرد.

او گفت: نگاه آمریکا به عراق در مسائل زیادی مثل سیاست هایش نسبت به ایران محکوم شده است.نیروهای آمریکایی بارها هشدار دادند که در معرض خطر قرار گرفتن نیروهای این کشور در عراق باعث واکنش آنها می شود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: واشنگتن به خاطر حمله هوایی اخیر خود به مواضع حشد شعبی در شهر قائم حاضر به عذرخواهی نشد.

او افزود: نیروهای عراقی بدون اجازه نمی توانند وارد منطقه سبز شوند. تدابیر لازم را برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد در نظر گرفته ایم و اجازه تظاهرات را نمی دهیم. بعد از حمله به سفارت آمریکا بالگردهای  این کشور بدون اجازه ما به پرواز درآمدند. عصر همان روزی که قاسم سلیمانی ترور شد با او قرار بود که دیداری داشته باشم تا پیام ایران را به من بدهد.او قرار بود که واکنش ایران را به نام عربستان که از طریق ما تحویل تهران داده شد به من بدهد.

نخست وزیر عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در این کشور گفت: حضور نیروهای آمریکایی در عراق براساس مبارزه با داعش و تمرین دادن نیروهای عراق است و ماموریت های دیگر را در برنمی گیرد. پایان دادن به حضور خارجی به سود عراق و واشنگتن است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر