کد خبر: 76633
A

واکنش امیر سالار داودی به ترور سردار قاسم سلیمانی / ترور به هر شکل که باشد غیر قابل دفاع بوده و باید محکوم شود

امیر سالار داودی وکیل دادگستری که در زندان اوین مشغول گذارندن دوران حبس خود می باشد در یادداشتی نسبه به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی واکنش نشان داد. امیر سالار داودی در یادداشت خود ضمن محکوم کردن ترور نوشت: ترور با عاملیت هر شخص،گروه،سازمان ،تشکیلات و حتی دولتی واقع گرددو علیه هر کس و مستظهر به هر انگیزه و نیتی و مقصودی باشد و به هر وجه و کیفیتی هم که صورت پذیرد،هر آینه نادرست و غیر قابل دفاع است و از این رو می بایست ترور را به عنوان عملی غیر انسانی و برخلاف بایسته های بدیهی اخلاقی محکوم و مطرود نمود.

واکنش امیر سالار داودی به ترور سردار قاسم سلیمانی / ترور به هر شکل که باشد غیر قابل دفاع بوده و باید محکوم شود
به گزارش دیده بان ایران ؛ امیر سالار داودی وکیل دادگستری که در زندان اوین مشغول گذارندن دوران حبس خود می باشد در یادداشتی نسبه به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی واکنش نشان داد. 
 
امیر سالار داودی در یادداشت خود ضمن محکوم کردن ترور نوشت: ترور با عاملیت هر شخص،گروه،سازمان ،تشکیلات و حتی دولتی واقع گرددو علیه هر کس و مستظهر به هر انگیزه و نیتی و مقصودی باشد و به هر وجه و کیفیتی هم که صورت پذیرد،هر آینه نادرست و غیر قابل دفاع است و از این رو می بایست ترور را به عنوان عملی غیر انسانی و برخلاف بایسته های بدیهی اخلاقی محکوم و مطرود نمود. 

متن یادداشت

 
"به نام خدای حافظ ایران"
ترور با عاملیت هر شخص،گروه،سازمان ،تشکیلات و حتی دولتی واقع گرددو علیه هر کس و مستظهر به هر انگیزه و نیتی و مقصودی باشد و به هر وجه و کیفیتی هم که صورت پذیرد،هر آینه نادرست و غیر قابل دفاع است و از این رو می بایست ترور را به عنوان عملی غیر انسانی و برخلاف بایسته های بدیهی اخلاقی محکوم و مطرود نمود.
 
علی ای حال به عنوان یک مدعی کوچک در دفاع از حقوق بشر ،آمریت و عاملیت در ترور  سردار قاسم سلیمانی را محکوم می نمایم و از اظهار نظر صریح گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر مبنی بر مغایر دانستن ترور صورت گرفته با مجموعه قوانین بین المللی حافظ حقوق بشر استقبال می کنم.
 
مع الوصف علاقمندم تا به صراحت عنوان نمایم که ادعای دولتها مبنی بر اقدام پیشگرانه در توجیه مقوله نامشروع ترور، همان اندازه توجیهی غیر حقوقی و ناصواب است که دولتها در عرصه داخلی ،محبوس کردن مخالفین شان را به عنوان اقدامی پیشگرانه توجیه مینمایند. به واقع و به تعبیری واضح تر اگر در عرصه بین المللی و ذیل حکومت قوانین بین المللی هیچ دولتی نباید و نمیتواند ،با تمسک به ادعای دفاع از منافع خود ترور دشمنانش را در لباس اقدام پیش دستانه موجه و مقبول جلوه دهد،دولتها نیز نمیتوانند با ادعایی مشابه در خصوص مخالفین داخلی شان صادر کردن محکومیتهای مطول حبس توسط دستگاه قضایی شان را موجه و مشروع جلوه دهند. علی هذا ابراز امیدواری می کنم تا هیات حاکمه جمهوری اسلامی ضمن بازنگری جدی سیاستهای منطقه ای خود در جهت منافع حقیقی ملی،با خویشتن داری حداکثری تلاش نمایند با اتخاذ تصمیمات معقول تا آنجا که در حوزه اختیار و اراده دولتهاست وقوع حوادث خطیر آتی را مانع گردند.
 
در پایان وظیفه می دانم تا فقدان سردار قاسم سلیمانی را به خانواده و دوستداران عزادارش تسلیت عرض کنم و از باری تعالی مسئلت دارم تا عقلانیت و انسانیت و اخلاق مبنای تعاملات دولتها گردد و از دیگر سو نیز مدارا ،تسامح و تساهل در رابطه دولتها با مردمانشان اصل و مبنا گردد.
ارادتمند 
امیرسالار داودی 
۹۸/۱۰/۱۵
زندان اوین اندرزگاه ۷ سالن ۵

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر