کد خبر: 76648
A
محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سابق سپاه:

آمریکا دنبال تغییر ساختار سیاسی به نفع رژیم صهیونیستی بود/ آمریکایی‌ها به شدت از عملکرد سردار سلیمانی عصبانی بودند

جوکار با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند گفت: مشخص نیست آمریکایی‌ها در اطراف کشور ما چه‌ می‌کنند و دایر کردن پایگاه‌هایی در نزدیکی کشور ما در راستای چه هدفی است.

آمریکا دنبال تغییر ساختار سیاسی به نفع رژیم صهیونیستی بود/ آمریکایی‌ها به شدت از عملکرد سردار سلیمانی عصبانی بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سابق سپاه، با اشاره به شرایط منطقه در سال‌های گذشته گفت: در مورد مساله غرب آسیا، با توجه به نقشه‌هایی که برای آن طراحی کرده بودند، کشورهای سوریه، فلسطین، لبنان، عراق و یمن همه باید از زنجیره کشورهای غرب آسیا و جبهه متحد خارج می‌شدند.

 

شهید سلیمانی اجازه نداد آمریکا به اهداف راهبردی دست پیدا کند

 

او ادامه داد: نظامی که آمریکایی‌ها در این کشورها دنبال می‌کردند تغییر ساختار سیاسی به نفع رژیم صهیونیستی و خود آمریکایی‌ها بود؛ آن خاورمیانه بزرگی که آمریکایی‌ها از زمان بوش طراحی کرده بودند تا الان که معامله قرنی ایجاد کرده‌اند یا ائتلافی که با محوریت و رهبریت در سطح منطقه و کشورهای عربی مرتجع شکل می‌گیرد. اینها یقیناً همه جبهه‌ای علیه جمهوری اسلامی می‌شد و می‌توانست برای منطقه غرب آسیا خیلی خطرناک باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به عملکرد سردار سلیمانی در راستای جلوگیری از اجرای برنامه‌های آمریکا عنوان کرد: اولین اقدامی که از جانب شهید سپهبد سلیمانی شکل گرفت این بود که آمریکا به این هدف راهبردی دست پیدا نکند.

 

جوکار با اشاره به برنامه آمریکا برای اجرای طرح‌های خود در منطقه توضیح داد: آمریکایی‌ها ترفندها و راهبردهای خاصی داشتند که این مراحل باید انجام می‌شد، در بعضی از مقاطع زمانی هم راهبردهای جدیدی طراحی می‌کردند و با روش‌ها و تاکتیک‌هایی می‌خواستند دست به چنین اقدامی بزنند.

 

او در ادامه افزود: پس از آن وقتی در یک برهه زمانی نتوانستند اینها را جمع کنند نهایتاً بحث پیدایش داعش در سطح منطقه مطرح شد که با شکل‌گیری داعش سوریه و عراق باید از دست می‌رفت. قدر مسلم امنیت ما نیز به هم می‌ریخت.

 

سپهبد سلیمانی با سازمان بسیج مردمی کشورهای منطقه را نجات داد

 

معاون پارلمانی سابق سپاه با اشاره به عملکرد شهید سلیمانی در منطقه گفت: اما سردار سلیمانی با ابتکارات و نگاه راهبردی و افق آینده‌پژوهی که داشتند، با استفاده از فرصت‌هایی که در سطح منطقه فراهم بود و ظرفیت‌هایی که خود این کشورها داشتند، یک سازمان بسیج مردمی ایجاد کردند و در سوریه به رغم پیچیدگی‌های خاصی که وجود داشت، به واسطه حمایت‌های آمریکایی‌ها از داعش، توانستند آنجا را آزاد کنند.

 

او ادامه داد: بعداً در عراق هم چنین سازمانی در مواجهه با داعش شکل‌ گرفت و دیدیم که ایشان با آن صراحت پایان داعش را اعلام کردند. منطقه را تقریباً از دست این گروه فاسق و جانی نجات داد و آمریکایی‌ها در حوزه راهبردی تهی شدند و این از همان تفکر راهبردی‌ سردار سلیمانی نشأت می‌گرفت که در سطح منطقه، چه از لحاظ سیاسی چه از مسائل امنیتی، داشتند و مسائل را دنبال می‌کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: امروز هم در این شرایط خاص منطقه‌ای آمریکایی‌ها به واسطه به بن‌بست رسیدن در حوزه سیاست‌گذاری در منطقه غرب آسیا، دست به اقدامات دیگری زده‌اند؛ از جمله تحولاتی که دنبال می‌کردند تا در عراق، لبنان و... و حتی کشور ما اتفاق بیفتد.

 

آمریکایی‌ها به شدت عصبانی بودند

 

جوکار با تاکید بر اینکه به واسطه همان سیاست‌های سردار سلیمانی همه این موارد با شکست مواجه شد، عنوان کرد: همه اینها دستاوردهای شهید حاج‌قاسم بود. او توانست جبهه‌ای را در سطح منطقه متشکل از نیروهای انقلابی از فلسطین، لبنان و... تشکیل دهد.

 

معاون پارلمانی سابق سپاه با اشاره به اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به شدت عصبانی بودند که چنین جبهه‌ای آن هم جبهه‌ای که در عرصه بین‌المللی کاملاً شناخته‌شده است شکل گرفته و اجازه نداد آمریکایی‌ها به منافع مردم منطقه دست‌اندازی داشته باشند و بتوانند سیاست‌ها و راهبردهای خود را در منطقه محقق کنند.

 

او ادامه داد: سردار سلیمانی از نظر ذاتی خود یک تیم فکری، کاری و عقیدتی بود و این موفقیت‌ها با توجه به توکل، ایمان و اعتقادات او به دست آمد.

 

ادعای آمریکا در خصوص ترور شهید سلیمانی گزافه‌گویی است

 

جوکار در پاسخ به این ادعای آمریکا که ترور سردار سلیمانی در جهت تامین امنیت آنها بوده است، گفت: اینها گزافه‌گویی است و آمریکا عمل احمقانه‌‌ای انجام داد که خلاف همه قواعد و حقوق بین‌الملل است.

 

او افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند غلط‌هایی را که در سطح دنیا انجام داده‌‌اند در سطح منطقه ما هم می‌توانند انجام دهند؛ یک فرمانده دلاور را در خاک عراق ترور می‌کنند، آن هم تروری که سازمان‌‌یافته است.

 

پایگاه‌هایی که آمریکا اطراف کشور ما دایر کرده‌ در راستای چه هدفی فعالیت می‌کنند؟

 

این نماینده مجلس نهم با اشاره به صحبت‌های ترامپ درباره تامین امنیت آمریکا گفت: این اتفاق که از نظر نظامی ارزش ندارد، اما درباره اینکه می‌گویند برای تامین امنیت آمریکا این کار را انجام داده‌اند، باید گفت آمریکا 6 هزار کیلیومتر از منطقه فاصله دارد. خود حضور آمریکایی‌ها در منطقه موجب بی‌ثباتی در منطقه شده است.

 

جوکار با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند، عنوان کرد: مشخص نیست در اطراف کشور ما چه‌ می‌کنند و دایر کردن پایگاه‌هایی در نزدیکی کشور ما در راستای چه هدفی است.

 

امنیت در منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تامین شود

 

معاون پارلمانی سابق سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امنیت در منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه باید تامین شود افزود: امنیت به‌ کوشش جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در راستای تامین منافع مردم برقرار شده است، آمریکایی‌ها در یمن دست به کشتار مردم یمن زدند، به خاک عراق تجاوز کردند، در سوریه همین‌طور و... آمریکا امروز با چه مجوزی به چاه‌های نفتی سوریه چنگ انداخته‌ است؟

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بهانه خواندن صحبت‌های ترامپ گفت: فکر می‌کنم آمریکایی‌ها هرچه زودتر منطقه را ترک کنند، زودتر امنیت منطقه بازمی‌گردد. عامل این تشویش خاطر مردم، آمریکاست؛ آرامش مردم مسلمان منطقه را آمریکایی‌ها به هم ریخته‌اند. بنابراین سردار سلیمانی در راستای تامین امنیت و منافع مردم و منافع امنیت مردمان منطقه حرکت می‌کردند.

 

جوکار با تاکید بر اینکه آمریکا با این کار احمقانه‌ای که انجام داد باید در آینده تاوان سختی پس دهد گفت: برای آمریکا خیلی دردناک خواهد بود، زیرا فردی را ترور کردند که عامل ثبات و امنیت در منطقه بود.

 

سردار قاآنی هم قطعاً پرتوان و محکم به این عرصه ورود خواهد کرد

 

معاون پارلمانی سابق سپاه پاسداران درباره تاثیر و توان جایگزینی سردار قاآنی به عنوان جایگزین شهید سلیمانی توضیح داد: سردار قاآنی یار و همرزم سردار سلیمانی بود و کسی است که تجربیات خوبی از دوران دفاع مقدس و در بحث مقابله و براندازی با داعش داشته و قطعاً پرتوان و محکم به این عرصه ورود خواهد کرد.

 

او در پایان درباره شیوه انتقام‌گیری از آمریکا گفت: فکر می‌کنم جبهه مقاومت این انتقام را خواهد گرفت، چون سردار سلیمانی نه تنها به کشور که به تمام جهان اسلام تعلق داشت. فرمانده‌ای بود که بر دل‌ها و قلب‌ها حکومت می‌کرد و مرزهای جغرافیایی را نمی‌شناخت و فراتر از آنها اندیشه و عمل می‌کرد.  /اعتمادانلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر