کد خبر: 7666
A
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری:

ایران و روسیه مصمم اند تا دیر نشده منطقه را سامان دهند/ عربستان در مسیر تفاهم کلان گام بردارد، خوشامد خواهد شنید

حمید ابوطالبی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اوپک آن را ما حصل توافق قدرت های بزرگ، ایران و روسیه دانست و گفت: ایران و روسیه مصمم شده اند به همین شکل و پیش از آنکه دیر شود، منطقه را نیز سامان دهند.

ایران و روسیه مصمم اند تا دیر نشده منطقه را سامان دهند/ عربستان در مسیر تفاهم کلان گام بردارد، خوشامد خواهد شنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  حمید ابوطالبی معاون سیاسی رئیس جمهوری با اشاره به موفقیت حاصل شده در اوپک آن را ما حصل توافق قدرت های بزرگ، ایران و روسیه دانست و گفت: ایران و روسیه مصمم شده اند به همین شکل و پیش از آنکه دیر شود، منطقه را نیز سامان دهند.

دکتر حمید ابوطالبی در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه گفتگوی مفصل تلفنی دکتر روحانی وپوتین، یک روزپیش ازاجلاس اوپک، نشان داد زمانی که قدرت های بزرگ توافق می کنند،می توان شاهدتحولات بزرگی بود به تشریح تحولات حاصل از آن پرداخته و نوشت:  اولین نماداین تحول دراجلاس اوپک روی افتاد، وایران وروسیه توانستندباتوافق منصفانه برمیزان تولید، ورضایت اعضا،گام بلندی دربازارنفت بردارند.

وی تصریح کرد: دومین تحول درزمینه حل وفصل معضلات منطقه ای خواهدبود چرا که ایران و ورسیه مصمم اند پیش ازآنکه واقعا دیرشود، ازعراق وسوریه تا یمن؛ منطقه راسامان دهند.

ابوطالبی افزود: لذا پس از سفر اخیر وزیرخارجه و مقامات امنیتی ترکیه، پوتین هم به زودی نماینده ای ویژه به تهران خواهدفرستاد که این موضوع گامی بلند درهماهنگی سیاسی-امنیتی منطقه خواهد بود.

 معاون سیاسی دفتر رییس جمهور ادامه داد: سومین تحول می بایست درسیاست وامنیت درخلیج فارس صورت پذیرد؛ که درایت دراجلاس هفته آینده کشورهای جنوب خلیج فارس،می تواندراهگشای آن باشد. اجلاس می تواندپس ازتوافق نفتی،گام بعدی رادرعرصه سیاسی با پذیرش اصل گفتگو، دیپلماسی دوجانبه و اعزام هیئت بردارد؛ این واقع بینی مبارکی خواهدبود.

ابوطالبی متذکر شد: عربستان هم پس ازتوافق اوپک، چنانچه دراین اجلاس تصمیم بگیرند مسلمان کشی خاتمه یابد، می تواند درمسیرتفاهم کلان گام بردارد؛ آنان خوشامد خواهند شنید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر