کد خبر: 76698
A

نماینده کرمان: حاج‌قاسم هیچ‌وقت از خطوط سوم و چهارم جنگ را اداره نکرد/ یکی از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی ولایت‌پذیری ایشان بود

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: اگرچه ما به‌ ظاهر حاج قاسم را نداریم، اما خون ایشان جریان جدیدی در جامعه ایجاد کرده است. این جریان رفتن به سمت حمایت از مظلومان و مبارزه با ظلم، استبداد، یاغی‌گری و کفری است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه به راه انداخته‌اند. آثار خون پاک، مظلوم و به‌ناحق ریخته‌‌ی شهید سپهبد سلیمانی طومار جریان آمریکایی‌ها را در هم خواهد نوردید و قطعاً عزتی برای ایران اسلامی به وجود می‌آورد.

نماینده کرمان: حاج‌قاسم هیچ‌وقت از خطوط سوم و چهارم جنگ را اداره نکرد/ یکی از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی ولایت‌پذیری ایشان بود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی شخصیت بی‌بدیلی در عصر حاضر بود گفت: سردار شهید سلیمانی افتخار ما کرمانی‌هاست و افتخار ایران و جهان اسلام هم محسوب می‌شود. ایشان شخصیت بی‌بدیلی- به دلایل مختلف و به‌ واسطه ویژگی‌هایی که خداوند به ایشان داده بود- در عصر حاضر بود.

 

او ادامه داد: توفیق داشتیم در دوران دفاع مقدس به‌ عنوان بسیجی در جبهه‌های جنگ حضور یابم که در آنجا با سردار سلیمانی آشنا شدم. ایشان فرمانده لشکر ثارالله بود؛ سردار سلیمانی در دوران جوانی‌‌اش توانسته بود با اقدامات بسیار موثری که در طول سال‌های اول جنگ انجام داده بود جایگاهی به دست آورد تحت عنوان لشکر ثارالله که این لشکر مربوط به بچه‌های کرمان در جنگ بود.

 

سردار سلیمانی اهل اخلاص و معنویت بود

 

این نماینده مجلس به ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخت و گفت: خاطرات دوران دفاع مقدس با ایشان حاکی از چند ویژگی اساسی است. یکی از ویژگی‌هایی که در سپهبد شهید سلیمانی وجود داشت این بود که ایشان بسیار اهل اخلاص و معنویت بود. در واقع اخلاص و معنویت شاه‌بیت ویژگی‌ها و خصایص این سردار عزیز بود.

 

پورابراهیمی گفت: به دلیل اخلاص و معنویتی که سردار سلیمانی داشت خداوند ویژگی‌ای در ایشان قرار داد و محبت‌شان را به دل دیگران انداخت.

 

او با گفتن اینکه سردار سلیمانی شجاعتی مثال‌زدنی داشت ادامه داد: ویژگی دیگر سردار سلیمانی شجاعت و شهامتی بود که در جنگ به کار می‌برد. زمانی که بچه‌ها در خط متوجه می‌شدند حاج‌قاسم آمده، به دلیل شهامت و جسارتی که ایشان در مواجهه با دشمن داشت، فضای جبهه، جنگ و منطقه عوض می‌شد. تصمیماتی که حاج‌قاسم در مقابله با دشمن می‌گرفت در اوج شجاعت و شهامت بود.

 

حاج‌قاسم هیچ‌وقت از خطوط سوم و چهارم جنگ را اداره نکرد

 

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس حاج‌قاسم هیچ‌وقت از خطوط سوم و چهارم جنگ را اداره نکرد. ایشان همیشه در خط اول حضور داشتند و این موضوع برای نیروهایی که کنار فرمانده می‌جنگند بسیار مهم است. زمانی که سربازان می‌بینند فرمانده‌شان با فاصله جنگ را اداره نمی‌کند جرات و جسارت‌شان دوچندان می‌شود.

 

پورابراهیمی همچنین ویژگی دیگر حاج قاسم سلیمانی را برشمرد: هوش سرشار و استعداد ذاتی ویژگی دیگر سردار سلیمانی بود. ایشان به‌ خوبی موضوعات را درک می‌کرد و به‌ خوبی تصمیم‌گیری می‌کرد. ویژگی‌های سردار سلیمانی باعث شد ایشان به یک چهره محبوب در لشکر و استان کرمان تبدیل شود.

 

او در مورد ارتباط  بسیار خوب سردار سلیمانی با مردم داشت توضیح داد: ایشان با مردم ارتباط بسیار عاطفی‌ای داشت. هرچه مراتب مسئولیتی سردار سلیمانی بیشتر می‌شد، تواضع ایشان بیشتر می‌شد و این بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که خداوند به حاج‌قاسم داده بود. آنچه باعث ممتاز شدن حاج‌قاسم شد خصایصی بود که ایشان داشتند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی احترام بیش‌ از حدی برای پدر و مادرشان قائل بودند. بسیاری از دوستان که از بستگان سردار سلیمانی بودند نقل می‌کردند در سال‌های اخیر که حاج‌قاسم جایگاه ویژه‌ای در کشور داشت و یک سردار بزرگ محسوب می‌شد،  قبل از فوت پدر بزرگوارشان، وقتی به منزل ایشان می‌رفت، اولین کاری که می‌کرد این بود که پدرشان را حمام می‌برد و این موضوع را بر خود واجب می‌دانست. حتماً دعای پدر و مادر یکی از عواملی بود که در رسیدن حاج‌قاسم به این جایگاه تاثیر داشت و موجب شد ایشان محبوبیت الهی نزد مردم به دست آورد.

 

یکی از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی ولایت‌پذیری ایشان بود

 

پورابراهیمی به ویژگی دیگر سردار سلیمانی پرداخت: یکی از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی ولایت‌پذیری ایشان بود. سردار سلیمانی بدون چون‌وچرا تابع ولایت‌فقیه بود؛ چه در زمان امام (ره) که فرمانده لشکر بود و چه در زمان رحلت امام (ره) و حضور آیت‌الله خامنه‌ای به‌ عنوان رهبر انقلاب، سردار سلیمانی تابع ولایت‌فقیه بودند. هیچ‌وقت نشده امام و مقام معظم رهبری در زمان مسئولیت سردار سلیمانی در هر برهه‌ای امری بر نیروهای مسلح، نظام، بچه‌های ولایی و مسئولان کرده باشند و حاج‌قاسم تبعیت نکرده باشد.

 

 

پورابراهیمی ادامه داد: حاج‌قاسم اهل مطالعه بود و مباحث تخصصی را در حوزه‌های مختلف و بخش‌های مختلف از جریان‌شناسی مسائل دینی تا حوزه مسائل سیاسی و امنیتی و... می‌خواند. ایشان در دوران دفاع مقدس با این ویژگی‌ها به چهره ممتازی تبدیل شد که مردم کرمان از ایشان تحت عنوان فرمانده لشکر همیشه پیروز یاد می‌کردند.

 

او اضافه کرد: بعد از پایان جنگ همه انتظار داشتند فرماندهان جنگ به سمت کارهای مسئولیتی یا عادی بروند. اما سردار سلیمانی باز هم ماموریت‌های سخت را قبول کرد. ایشان ناامنی‌هایی را که در جنوب شرق کشور اتفاق افتاد به پایان رساند. بخشی از استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان درگیر موضوعاتی از جمله مواد مخدر بود و حاج‌قاسم بار دیگر در معرکه‌ها جان خود را برای صیانت از کشور و نظام کف دست‌شان گذاشتند و در این عرصه هم موفق عمل کردند. هنوز آثار اقدامات حاج‌قاسم در مبارزه با مواد مخدر موجود است.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سپس تاکید کرد: سردار سلیمانی بعد از این اقدامات با حضورش در سپاه قدس به‌ عنوان یک فرمانده ممتاز و بی‌بدیل نقشی را ایفا کرد که امروز در فضای عمومی کشور می‌بینیم. ایشان حتی توانست اهل تسنن را هم به سمت خودش بکشاند. در غزه و لبنان که اهل سنت هستند شاهد بودیم که برای حاج‌قاسم عزاداری کردند و ترور سردار سلیمانی را محکوم کردند. ایشان حتی در دل آزادی‌خواهانی که مسلمان هم نیستند توانست جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

 

فقدان سردار سلیمانی می‌تواند ثلمه‌ای بر جهان اسلام، مکتب شیعه و ایران باشد

 

پورابراهیمی در خصوص تاثیر فقدان سردار سلیمانی در کشور گفت: عوامل ظاهری این است که فقدان ایشان می‌توان ثلمه‌ای بر جهان اسلام، مکتب شیعه و ایران باشد. زمانی که این سردار عزیز در بین ما نیست شاید بسیاری از موضوعاتی که توسط ایشان پیش می‌بردیم تحت تاثیر قرار بگیرد. اما من فکر می‌کنم برکتی که خداوند در خون این شهدا قرار داده آثار ناشی از عدم حضور این‌گونه افراد مانند سردار شهید سلیمانی را پر می‌کند. بنابراین نه‌ تنها فقدان ایشان برای جامعه مشکلی پیش نمی‌آورد بلکه یک حرکت جدیدی شکل می‌گیرد که این حرکت جدید اثر خود را جایگزین فرد می‌کند.

 

همه می‌گویند می‌خواهیم پیرو حاج‌قاسم باشیم

 

او خاطرنشان کرد: حرکت جدید موضوعی است که در حال حاضر در جامعه پدید آمده و همه می‌گویند می‌خواهیم پیرو حاج‌قاسم باشیم. مکتب حاج‌قاسم مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است و این کلام بسیاری از ایرانیان است، حتی کسانی که با انقلاب و نظام هم رابطه خیلی تنگاتنگی ندارند. اما این افراد هم سردار سلیمانی را به‌ عنوان یک آزادمرد قبول دارند.

 

سردار سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت

 

نماینده مردم کرمان توضیح داد: عبارتی که سید حسن نصرالله در توصیف حاج‌قاسم به کار برد شاید زیباترین عبارت بود، و آن عبارت «سیدالشهدای جبهه مقاومت» بود. امام حسین (ع) جریانی ایجاد کرد و به‌ واسطه مظلومیت و خونِ به‌ناحق ریخته‌شده در تحولات جامعه اثر گذاشت. حاج‌قاسم هم در دوران حیاتش تکلیفی داشت و شهادتش جریانی را رقم زد. برکت شهادت سردار سلیمانی در تبیین تفکر آزادی‌خواهی، انقلابی‌گری و ولایی بودن بسیار موثر بود.

 

شهادت سردار سلیمانی جریان جدیدی در کشور ایجاد کرد

 

پورابراهیمی با اشاره به جریانی که بعد از شهادت سردار سلیمانی در کشور به راه افتاده است گفت: اگرچه ما به‌ ظاهر حاج‌قاسم را نداریم، اما خون ایشان جریان جدیدی در جامعه ایجاد کرده است. این جریان رفتن به سمت حمایت از مظلومان و مبارزه با ظلم، استبداد، یاغی‌گری و کفری است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه به راه انداخته‌اند. آثار خون پاک، مظلوم و به‌ناحق ریخته‌ی شهید سپهبد سلیمانی طومار جریان آمریکایی‌ها را در هم خواهد نوردید و قطعاً عزتی برای ایران اسلامی به وجود می‌آورد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر