کد خبر: 76785
A

واعظی به آمریکایی‌ها: اگر بخواهید به ایران حمله کنید، بی پاسخ نمی‌گذاریم

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در پاسخ به حمله ترورسیتی این کشور علیه فرمانده شهید نیروی قدس سپاه، اعلام کرد: تنها انتقام این حمله نظامی نبوده است.

واعظی به آمریکایی‌ها: اگر بخواهید به ایران حمله کنید، بی پاسخ نمی‌گذاریم

به گزارش دیده بان ایران؛  محمود واعظی در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سپاه پاسداران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق اظهار کرد: در ارتباط با موضوع آمریکایی ها از ابتدا اعلام کردیم این کار بدون پاسخ نمی ماند. همان طوری که نظام دولت و مردم وعده کرده بودند این کار (انتقام) انجام شد و اقدام مهمی بود.

وی ادامه داد: تا جایی که می دانم اولین باری است که پایگاه آمریکایی در جایی مورد حمله قرار می گیرد؛ کار شجاعانه ای بود .

واعظی تصریح کرد: البته آمریکایی ها به دنبال خفیف جلوه دادن این اتفاق  هستند.

وی ادامه داد: تنها انتقام این حمله نظامی نبوده است؛ مصوبه پارلمان عراق یک نوع انتقام بوده است. وحدت مردم ایران و عراق و دو دولت هم انتقام دیگری بود. وحدتی که در داخل ایران ایجاد شد هم یک انتقام دیگری است. 

واعظی خطاب به آمریکایی ها گفت: این اقدام ترور شهید سلیمانی که آمریکایی ها انجام دادند  بدانند از خط قرمز ایران خارج شدند.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر دیگر اقداتی که ایران انجام خواهد داد گفت: معمولا پاسخ ها به نوعی است که نباید روشن باشد تا طرف مقابل آمادگی پیدا کند. اگر دوباره بخواهند حمله کنند، بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

واعظی در پاسخ به خبرنگاری در ارتباط با اقدامات دولت در راستای تحقق حقوق شهروندی گفت: وظیفه دولت این است در همه دستگاه ها آنچه که معاونت حقوق شهروندی و معاونت حقوقی دنبال می کنند را نظارت و اجرا کند.

وی مجدد خطاب به آمریکایی ها گفت: بحث این است که فکر نکنند ترور ناجوانمردانه ای که انجام شده فقط پاسخش این است. هم طرفداران شهید سلیمانی و هم عکس العمل مردم و هم دولت های منطقه فشار بیش تری به آمریکا وارد می کنند.  

واعظی گفت: اینکه آمریکا فکر کند به راحتی در منطقه پایگاه های مختلفی دارد و امن است، درست نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا عکس العمل نشان داد، البته الان شب آن ها است و دارند ابعاد اتفاق را بررسی می‌کنند. ما هم بررسی می کنیم و در جلسه شورای امنیتی که امروز داریم مطرح می‌کنیم.

وی در پایان در ارتباط با دستور دولت برای رسیدگی به خانواده کشته شدگان مراسم تشیع پیکر سردار شهید سیلمانی و مجروحین این حادثه گفت: همان جا بررسی ها را انجام دادیم.  وزیر بهداشت‌مان آنجا بود و رئیس جمهور دستور رسیدگی و مداوای جدی دادند. علت تراکم جمعیت بود. اتفاقی که در کرمان افتاد و عده ای جانشان را از دست دادند را تسلیت می گویم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر