کد خبر: 7681
A

عضو کمیسیون عمران مجلس: برای استیضاح آخوندی، نه امضایی جمع شده و نه روال قانونی آن در مجلس به جریان افتاده است

عبدالکریم حسین زاده: گزارش نهایی کمیسیون عمران براساس استخراج گزارش‌های واقعی و تلفیق شده مبنای تصمیم‌گیری مجلس برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس: برای استیضاح آخوندی، نه امضایی جمع شده و نه روال قانونی  آن در مجلس به جریان افتاده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا، عبدالکریم حسین‌زاده در این باره اظهار کرد: پذیرش تقصیر و قصور توسط مدیرعامل شرکت راه‌آهن و وزیر راه و شهرسازی پایان کار نیست و این کار باعث نمی‌شود که مجلس از بررسی کامل علل و دلایل حادثه قطار سمنان و سنجش جوانب این حادثه غم‌انگیز بگذرد.


وی ادامه داد: عذرخواهی و استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن می‌تواند سنگ‌بنای خوبی برای نهادینه‌سازی و الگوسازی فرهنگ عذرخواهی مسئولان و کارگزاران نظام در هر رده و پستی باشد.


نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با بیان اینکه تکرار حوادث مشابه قطار سمنان هزینه‌های اجتماعی و روانی زیادی در پی دارد، گفت: عقل اقتصادی و عقل علمی ایجاب می‌کند که نیمی از هزینه‌ها در حوزه پیش‌گیری‌ها انجام شود.

 

حسین‌زاده با مناسب دانستن اقدام مدیرعامل شرکت راه‌آهن و تاکید بر نادیده گرفته نشدن اقدامات فنی و جدید او گفت: لازم می‌دانم که مجلس پیگیری خود را حتما داشته باشد. مجلس باید پدیده‌سازی حادثه قطار سمنان را به صورت کامل و جامع انجام دهد و بعد به بررسی نگاه نمایندگان به موضوع استیضاح بپردازد.


حسین‌زاده اظهارنظر نمایندگان برای استیضاح آخوندی را به معنای نظر مجلس ندانست و اظهار کرد: موضوعاتی که پیرامون استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌شود بیشتر مباحث دهان به دهان و روایتی است یعنی نه امضایی جمع شده و نه روال قانونی استیضاح در مجلس به جریان افتاده است، چون مجلس در تعطیلات به سر می‌بَرد. در گفت‌وگو با برخی دوستان در هیات رییسه مجلس نیز بر این مسئله صحه گذاشته شده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس مشخص شدن تکلیف انجام یا عدم انجام استیضاح وزیر راه و شهرسازی را منوط به بررسی همه جوانب و ابعاد حادثه قطار سمنان در کمیسیون عمران و در صحن علنی مجلس دانست و تصریح کرد: بعد از خروج مجلس از تعطیلات و استخراج گزارش‌های جامع و مستند حادثه قطار سمنان می‌توان نظر عمومی مجلس را پیش‌بینی کرد.

ناظر مجلس در کمیته پیگیر سقوط هواپیمای آنتونف، نظر فراکسیون امید در خصوص حادثه قطار سمنان را منوط به جمع‌بندی و تحلیل گزارش‌های ستاد مدیریت بحران، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان استاندارد، سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور، دادگستری، راه‌آهن و شاهدان حاضر در کمیسیون عمران دانست و افزود: کمیته سه نفره بررسی کننده حادثه قطار سمنان باید با تهیه چک لیستی شرایط ایمنی، فنی، عوامل انسانی، شواهد عینی و شرایط جوی و اقلیمی این حادثه را بررسی و آنالیز کنند و گزارش نهای خود را به اعضای کمیسیون و صحن علنی مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس افزود: گزارش نهایی کمیسیون عمران در تصمیم عاقلانه، عادلانه و عالمانه صحن علنی مجلس بسیار تاثیرگذار است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر