کد خبر: 7689
A

آیت الله علم الهدی: در پستهای کلیدی کشور خائن وجود ندارد/ نمی توان یک عنصر غیرمتعادل هنجارشکن را به عنوان مظهر حریت و شجاعت به مردم قالب کرد

امام جمعه مشهد: در پستهای کلیدی کشور ما خائن وجود ندارد و خیانت راه ندارد البته ممکن است اختلاف سلیقه و بینش یا ندانم کاری باشد اما خائن نیست.

آیت الله علم الهدی: در پستهای کلیدی کشور خائن وجود ندارد/  نمی توان یک عنصر غیرمتعادل هنجارشکن را به عنوان مظهر حریت و شجاعت به مردم قالب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد، افزود: ممکن است که مسئولان اشتباه هایی کرده باشند یا بینش های سیاسی انحرافی بوده باشد اما کسی خائن نبوده است. 
او افزود:همه مشکلاتی که پیش می آید در سایه خیانت نیست بلکه در سایه ندانم کاری است که امید است این مشکلات هم با مراقبت و دقت بسیار ستودنی از بین برود. 
امام جمعه مشهد با تشکر از زائرانی که برای مراسم اربعین حسینی و سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر به مشهد و حرم امام رضا (ع) مشرف شدند گفت:امسال جمعیت زائر در مشهد در آخر ماه صفر به نزدیک سه میلیون و 500 هزار زائر رسید که حدود 300هزار نفر از آنها زائران پیاده بودند که از 119 منطقه کشور و راههای دور و مسیرهای طولانی به عشق امام هشتم به مشهد مشرف شدند. 
علم الهدی اظهار کرد:امسال مساله میزبانی و ضیافت از زائران به خصوص زائران پیاده تحول چشمگیری پیدا کرده بود و یک حرکت جمعی مردمی برای استقبال و ضیافت از زائران به وجود آمد که همه گروههای مردمی با اخلاص در آن شرکت کردند که باید از همه تشکر کرد. 
وی گفت:در این ایام، تنها 70 هزار نفر از مردم شهر مشهد ظرف 24 ساعت در یک کمپین پذیرایی از زائران امام علی ابن موسی الرضا (ع) ثبت نام و شرکت کردند. 
او افزود: امسال آستان قدس رضوی در یک روز در سه وعده و هر وعده ای نزدیک به 120 هزار نفر از زائران را اطعام می کرد و در کنار آن خدماتی هم برای مسکن و مسائل درمانی زائران در اختیار قرار داده بود. 
وی گفت: در کنار آستان قدس رضوی دستگاههای دیگر نیز در این امر مشارکت داشتند که به طور خاص و ویژه باید از آموزش و پرورش خراسان رضوی تشکر کرد که 400 مدرسه را به عنوان مسکن زائران و زائران پیاده در اختیار قرار داد. 
او با قدردانی ویژه از استانداری به خصوص استاندار و معاونت زیارت استانداری حسن تدبیر آنها در فراهم آوردن امکانات برای تخلیه شهر مشهد از سه و نیم میلیون زائر دهه پایانی صفر ستود. 
علم الهدی گفت: دیروز شش هزار اتوبوس، هشت راه فوق العاده قطار علاوه بر سرویس های عادی سیستم ریلی مشهد و چندین پرواز اضافه در فرودگاه مشهد برای انتقال زائران انجام شد و شهر مشهد یکی دو روزه از زائران عزیز رضوی که قصد بازگشت به دیار خود را داشتند تخلیه شد. 
وی افزود: تنها ضایعه زائران پیاده و جمعیتی که در دهه پایانی ماه صفر در شهر مشهد متراکم شد تصادف یک بانو از زائران پیاده در جاده قوچان بود که آن هم سال گذشته از اداره مسکن و شهرسازی تقاضا شد که پیاده رویی در کنار جاده مشهد- قوچان تنظیم شود که زائران پیاده از این پیاده رو رفت و آمد کنند و به وسط جاده نیایند که اگر این کار انجام می شد حتی متحمل همین ضایعه هم نمی شدیم. 
علم الهدی گفت:در کمتر از یک ماه کشور دچار مشکلات طاقت فرسایی شده است به طور مثال در مقابل آلودگی هوا واکنش مسئولان فقط عکس العمل انفعالی تعطیلی مدارس بود. 
وی افزود: برف و سرما در استانهای شمالی کشور هم مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد در حالی که سال گذشته هم همین اتفاقات افتاد و به خوبی می شد مسایل را پیش بینی و از وقوع حوادث جلوگیری کرد. 
او گفت: هجوم زائران دلسوخته حسینی به مرز مهران هم قابل پیش بینی بود اما عزیزان مسئول چه طور به فکر نیفتادند که وضعی را به وجود بیاورند که مردم عاشق امام حسین(ع) در راه زیارت ابا عبدالله (ع) رنج و مصیبت تحمل نکنند و با این نابسامانی مواجه نشوند. 
امام جمعه مشهد افزود:غمبارتر از همه این حوادث، حادثه تصادف دو قطار در سمنان بود که اینها مسائل کوچکی نیست که از کنارش بگذریم. 
آیت الله علم الهدی گفت:نمی توان به صرف این که مدیریت دستگاه آی تی سی نتوانسته وظیفه خود را انجام دهد و این مساله به قیمت سوخته شدن 50 انسان در راه زیارت امام رضا (ع) تمام شده است مثل همیشه گناه را به گردن نیروی انسانی یا سوزن بان فقیر بدبخت به عنوان یک کارگر ساده انداخت و از سر قضیه گذشت. 
وی تاکید کرد: عزیزان ما بیایند و واقعا در مدیریت خود تدبیر و تجدید نظر کنند چون یک دقت کامل در مدیریت آی تی سی باعث می شد که این حادثه پیش نیاید و بدن سوخته عزیزان را پیش بستگانشان باز نگردانند. 
او گفت: اگر عزیزان در مسایل اجرایی پیش بینی و عبرت داشته باشند خیلی از مسائل و مشکلات به وجود نمی آید و وقوع مشکلات به خاطر برخی از بی بند و باریها و بی دقتی ها مردم را نسبت به دستگاه اجرایی کشور بدبین می کند. 
وی افزود: مردم بدبین را نمی توان با اردوکشی سیاسی و یک سخنران هنجارشکن جذب کرد و نمی شود جاذبه ای برای مردم ایجاد کرد که یک عنصر غیرمتعادل هنجارشکن را به عنوان مظهر حریت و شجاعت به مردم قالب کرد که بیاید مشکلات را حل کند و این درست نیست. 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر