کد خبر: 76941
A
دیده بان ایران؛

با خون هموطنان خود «کاسبی» نکنیم!

حال سوال اصلی این است که این رسانه ها پس از مشخص شدن اصل ماجرا و اقرار به اشتباه نیروهای نظامی از سوی رییس جهور با چه اعتباری می خواهد به رسالت اطلاع رسانی خودشان ادامه بدهند؟

با خون هموطنان خود «کاسبی» نکنیم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که در آن بیش از 176 نفر از هموطنانمان جان خودشان را از دست دادند بسیاری از رسانه های در اقدامی هماهنگ شده تلاش داشتند تا از همان دقایق ابتدایی وقوع حادثه با سرپوش گذاشتن بر روی برخی گمانه زنی ها مسیر رسیدگی به این حادثه را عوض کنند. در این بین برخی هم با فاصبه گرفتن از تکذیب شایعه های موجود به خبرسازی رسانه های خارجی و به خصوص انداختن توپ در زمین شرکت هواپیماسازی بویینگ ماجرا را اینگونه برای مخاطبان خود تعریف کنند که انتشار این اخبار توسط شرکت بویینگ است.

سایت خبر فوری روز گذشته در همین رابطه و طی نگارش مطلبی با عنوان «شیادی اقتصادی بوئینگ با طرح شایعه اصابت موشک به پرواز ۷۳۷» و با استناد به توییت علی علیزاده کارشناس لندن نشین رسانه های اصولگرا نوشت: 

روز چهارشنبه سهام کمپانی بوئینگ به دلیل خبر سقوط هواپیمای بوئینگ ۸۰۰- ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در تهران به دلیل نقص فنی ۲٫۳ درصد معادل ۴٫۳ میلیارد دلار سقوط کرد. ولی امروز در پی ادعای برخی مقامات پنتاگون دال بر اینکه سقوط هواپیما به دلیل اصابت موشک ایران بوده و حمایت تلویحی ترامپ از این ادعا ٣ درصد افزایش یافت. نمونه‌ای مثال‌زدنی از شیادی بازار بورس برای ثبت در تاریخ!

بیشتر بخوانید:

چرا متخصصان اتحادیه صنایع هوایی فضایی کشور به اعتبار خود و اعتماد عمومی لطمه زدند؟!

کدام متخصصان دانشگاه شریف این بیانیه را نوشتند؟/ اسامی آنها را منتشر کنید؟!

 

وی افزود: با این شعبده هم رسوایی ترامپ در عراق (حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد) برای چند روزی تحت‌الشعاع قرار گرفت و هم بوئینگ از ورشکستگی نجات یافت.

همزمان، علی علیزاده، کارشناس مسائل سیاسی درخارج ازکشور تحلیلی مشابه ارائه کرد و در توییتر نوشت: مقاله نیویورک تایمز ۷آبان میگویدبه علت سقوط ۲هواپیمای۷۳۷،بویینگ ۷میلیارد دلار ضرر کرده است. سقوط سومین بویینگ یکی ازبزرگترین شرکتهای آمریکا رابه ورشکستگی میکشاندویک آبروریزی بزرگ برای کل صنعت آمریکاست. بویینگ در حال حاضر متهم قتل ۱۷۶نفر است،چه کسی جعبه سیاه را دست متهم می‌دهد؟

حال سوال اصلی این است که این رسانه ها پس از مشخص شدن اصل ماجرا و اقرار به اشتباه نیروهای نظامی از سوی رییس جهور با چه اعتباری می خواهد به رسالت اطلاع رسانی خودشان ادامه بدهند؟

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر