کد خبر: 76959
A

گلایه رییس کل بانک مرکزی از نحوه اطلاع‌رسانی سقوط هواپیمای اوکراینی

رییس کل بانک مرکزی با انتقاد از مدیریت رسانه‌ای انعکاس اخبار سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: از دست رفتن اعتماد عمومی و تحریک انتظارات خیلی سریع اتفاق می‌افتد، اما برگرداندن آن زمان‌بر بوده و هزینه دارد.

گلایه رییس کل بانک مرکزی از نحوه اطلاع‌رسانی سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش دیده بان ایران؛ «عبدالناصر همتی» روز شنبه با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت: امروز با اعلام مراجع رسمی، از علت اصل حادثه دردناک و غم‌انگیز سقوط هواپیمای اوکراینی که جان شیرین جمع زیادی از هموطنان و سایر ملیت‌ها را گرفت، مطلع شدم.

وی افزود: به عنوان کسی که در این شرایط دشوار کشور، مسوولیت مهمی برای حفظ ثبات اقتصادی کشور دارم و اعتماد مردم و نحوه شکل‌گیری انتظارات را هم می‌دانم، بابت خطای وقوع یافته و نحوه اطلاع‌رسانی این فاجعه انتقاد داشته و از مردم پوزش می‌طلبم.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در طول سه روز گذشته، عملکرد پذیرفتنی از نظر مدیریت رسانه‌ای و بیان جنبه‌های فنی و تکنیکی موضوع وجود نداشت.

وی گفت: از دست رفتن اعتماد عمومی و تحریک انتظارات خیلی سریع اتفاق می‌افتد، اما برگرداندن آن زمان بر بوده و هزینه دارد. روش برگرداندن اعتماد نیز تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری در پی صدور اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه ای با ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر