کد خبر: 76976
A

کانادا خواستار تحقیقات کامل پرواز ۷۳۷ شد

«جاستین ترودو» نخست‌ وزیر کانادا روز شنبه درواکنش به اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، گفت که دولت وی خواستار تحقیقات و همکاری کامل از سوی مقام‌های ایرانی است.

کانادا خواستار تحقیقات کامل پرواز ۷۳۷ شد

به گزارش دیده بان ایران؛  «جاستین ترودو» نخست‌ وزیر کانادا روز شنبه درواکنش به اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، گفت که دولت وی خواستار تحقیقات و همکاری کامل از سوی مقام‌های ایرانی است.

 ترودو در قالب بیانیه ای که از طرف دفتر وی منتشر شد، ‌ اعلام کرد که ایران اکنون اعلام کرده که دلیل سقوط این هواپیما، خطای انسانی از سوی نیروهای مسلح‌اش این کشور بوده است.

وی در این بیانیه افزود: تمرکز ما بر تکمیل (تحقیقات)، مسئولیت خواهی، شفافیت و عدالت برای خانواده ها و عزیزان قربانیان است. این یک فاجعه ملی است و همه کانادایی ها بخاطر آن سوگوار هستند.

ترودو گفت: به همکاری با شرکایمان در سراسر جهان ادامه می دهیم تا مطمئن شویم که تحقیقاتی دقیق و کامل انجام می شود و دولت کانادا از مقام های ایرانی، انتظار همکاری کامل را دارد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه (۱۸ دی) تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز (شنبه) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با اشتباهای روی داده، برخورد قانونی صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر