کد خبر: 76997
A

سایت الف: جدی گرفتن تهدید آمریکا عاقلانه بود/ این اقرار ایران به اشتباه خود، شجاعانه و بی سابقه بود

سایت نزدیک به احمد توکلی نوشت: با وجود گذشت ٣٠ سال هنوز امریکا به پذیرش مسئولیت ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایرانی تن نداده است و روسیه نیز با گذشت حدود ٢ سال از پایان کامل تحقیقات مربوط به هدف گرفتن هواپیمای خطوط هوایی مالزی، زیر بار نتایج نمی رود. این اقرار ایران به اشتباه خود، شجاعانه و بی سابقه و غیر معمول است.

سایت الف: جدی گرفتن تهدید آمریکا عاقلانه بود/ این اقرار ایران به اشتباه خود، شجاعانه و بی سابقه بود

به گزارش دیده بان ایران، سایت الف نزدیک به احمد توکلی درباره پذیرش خطای انسانی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت:

یک: این اولین فاجعه ساقط شدن هواپیمای مسافربری نبود، پیش از این مشهورترین نمونه ها را آمریکا (١٩٨٨) و روسیه (٢٠١٤) مرتکب شده بودند.

دو: حمله موشکلی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد، ضربه ای مهیب و بی سابقه به آمریکا محسوب می شود، پس جدی گرفتن تهدیدات مقامات امریکایی عاقلانه بود. 

سه: این خطا تنها پرده ای از آسیب ها و زشتی های جنگ است، پس هیچ عاقلی جنگ نمی خواهد و ترجیح می دهد که با حداقل خشونت موضع خود را تثبیت کند. 

چهار: ایرانیان در دفاع از کشور مصمم هستند و دقیقا محاسبه عوارضی اینچنین طی دفاع ایرانی است که دست و پای هیولای جنگی امریکا و شرکا را بسته است. سرزمین ایران در نقشه جغرافیایی، بر گردنه شرق به غرب جهان مسلط است. ایران به تجهیزات ضد هوایی و دیگر جنگ افزارهایی مجهز است که می تواند مسیرهای هوایی و دریایی ارتباط میان شرق و غرب را مختل می کند، همین مانع همیشگی تصور حمله به ایران پهناور بوده است. 

پنج: با وجود گذشت ٣٠ سال هنوز امریکا به پذیرش مسئولیت ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایرانی تن نداده است و روسیه نیز با گذشت حدود ٢ سال از پایان کامل تحقیقات مربوط به هدف گرفتن هواپیمای خطوط هوایی مالزی، زیر بار نتایج نمی رود. این اقرار ایران به اشتباه خود، شجاعانه و بی سابقه و غیر معمول است. 

شش: اعلان شرح ماوقع، بر عهده نهادهایی است که حیات و ممات مردم به کارامدی شان مربوط است. تضعیف این نهادها، تهدید سلامت جانی ملت است. تنها افراد صاحب دانش صلاحیت نقادی دارند و باید میدان را به سود ایشان خالی کرد. 

هفت: ما مردم حتی از مردن انسانی بی گناه در واشنگتن هم ناراحت می شویم و حتما عزادار هموطنانمان هستیم اما می دانیم که اقرار به اشتباه، عذرخواهی است. امریکا و روسیه دیگر آن خطا را تکرار نکردند، ما هم انتظار عدم تکرار این خطا را داریم چون بی تردید هر آینده ای آبستن خطاهای بشری است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر