کد خبر: 77033
A
کدخدایی:

فرمانداران موظفند نظر هیات نظارت را به داوطلبان اعلام کنند/ اسامی تایید و ردصلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم

سخنگوی شورای نگهبان، در توییتر نوشت: بر اساس تبصره 2 ماده 52 قانون انتخابات، فرمانداران یا بخشداران موظفند نظر هیات مرکزی نظارت مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیات نظارت استان دریافت نموده‌اند، به نامبردگان ابلاغ تا در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود کتبا به شورای نگهبان شکایت کنند.

فرمانداران موظفند نظر هیات نظارت را به داوطلبان اعلام کنند/  اسامی تایید و ردصلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در توییتر نوشت که فرمانداران موظف هستند نظر هیات نظارت را به داوطلبان اعلام کنند.

 

در این پیام توییتری سخنگوی شورای نگبهان آمده است: «بر اساس تبصره 2 ماده 52 قانون انتخابات، فرمانداران یا بخشداران موظفند نظر هیات مرکزی نظارت مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیات نظارت استان دریافت نموده‌اند، به نامبردگان ابلاغ تا در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود کتبا به شورای نگهبان شکایت نمایند.

 

 

کدخدایی - فرماندارن - صلاحیت نمایندگان

همچنین کدخدایی درباره روند اعلام تایید یا ردصلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات مجلس گفت: طبق قانون هیات نظارت استان آمار را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند و فرمانداری‌ها به صورت مکتوب آن را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

 

او گفت: شیوه اعلام تایید یا ردصلاحیت‌ها به داوطلبان از سوی فرمانداری‌ها مشخص می‌شود.

 

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایرنا اضافه کرد: ما صبح امروز اسامی تایید و ردصلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم و به مرور در حال دریافت شکایت‌ها هستیم.

 

کدخدایی اضافه کرد: شکایت‌ها در تهران در ورزشگاه تختی و در استان‌ها به دفاتر شورای نظارت نگهبان ارائه می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر