کد خبر: 77055
A
دیده بان ایران رویکرد مسئولان ایرانی و کانادایی را درباره همدردی با قربانیان سرنگونی هواپیما بررسی کرد؛

آقای ظریف شماره تماس لازم نیست؛ با خانواده های جان باختگان صحبت کنید

ساعتی قبل هم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری شماره تماس وزارت امور خارجه را به منظور «مساعدت به بازماندگان» حادثه مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی در ایران منتشر کرد. او در این پیام توییتری خود اعلام کرده است که نمایندگی های ایران موظف به مساعدت به خانواده ها و آشنایان قربانیان هستند.

آقای ظریف شماره تماس لازم نیست؛ با خانواده های جان باختگان صحبت کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالیکه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به منظور دلجویی از خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین به خانه تک تک شان رفته و از آن‌ها دلجویی کرده است برخی گزارش ها حاکی از این است که تاکنون هیچ مقام ایرانی از خانواده های این جام باختگان در ایران تماس یا دیداری نداشته اند.

ساعتی قبل هم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری شماره تماس وزارت امور خارجه را به منظور «مساعدت به بازماندگان» حادثه مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی در ایران منتشر کرد. او در این پیام توییتری خود اعلام کرده است که نمایندگی های ایران موظف به مساعدت به خانواده ها و آشنایان قربانیان هستند.

این در حالی است که با وجود سپری شدن چهار روز از وقوع این حادثه هولناک نخست وزیر کانادا تاکنون دو بار در نشست خبری با خبرنگاران درباره پیگیری دولتش در رابطه با این ماجرا توضیح داده است. اما در ایران نه تنها رییس جمهوری بلکه حتی وزیر امور خارجه هم درباره این فاجعه رودرو با خانواده ها یا خبرنگاران صحبت نکرده اند و تنها به صدور پیام های کتبی و تسلیت اکتفا کرده اند.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر