کد خبر: 7706
A
الویری:

شریعتمداری من را جاسوس، فتنه‌گر و بی‌دین نمی‌داند

مرتضی الویری از پایه گذاران سازمان مجاهدین انقلاب و شهردار اسبق تهران در گفت و گویی با خبرآنلاین در خصوص رابطه خود با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به نکات جالبی اشاره کرده است

شریعتمداری من را جاسوس، فتنه‌گر و بی‌دین نمی‌داند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مرتضی الویری از پایه گذاران سازمان مجاهدین انقلاب و شهردار اسبق تهران در گفت و گویی با خبرآنلاین در خصوص رابطه خود با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به نکات جالبی اشاره کرده است؛ در بخش هایی از این مصاحبه آمده است:

{رابطه شما با آقای حسین شریعتمداری امروز چگونه است؟} با هم دوست هستیم و هر از چندگاهی همدیگر را می‌بینیم و با دوستان قدیمی شامی‌ می‌خوریم. البته برای اینکه دعوایمان نشود سعی می‌کنیم از خاطره‌ها و گذشته‌ها صحبت کنیم و از موضع‌گیری‌های سیاسی پرهیز کنیم.

 ایشان دماوندی است و من هم دماوندی. قبل انقلاب فعالیت‌های مذهبی انقلابی در دماوند داشتیم و در برابر مذهب سنتی رایج در آن مقطع،‌ چهره‌هایی مانند شهید باهنر؛ شهید شرافت، امامی کاشانی و ‌هاشمی‌رفسنجانی را به دماوند می بردیم و مرجعیت امام خمینی را تبلیغ می‌کردیم.

در تهران هم علاوه بر فعالیت های سیاسی یا مذهبی رابطه دوستانه صمیمی و مستمر داشتیم.

در آن فضا با هم کار می‌کردیم و به خوبی یکدیگر  را می‌شناختیم. اما بعد از انقلاب ایشان مسیر دیگری را طی کرد که دیدگاه‌هایش با ما و تعداد زیادی از دوستان ما متفاوت شد اما الان چون هم او مرا قبول دارد که فردی معتقد به مبانی اسلامی‌ و منافع ملی هستم و هم من درباره او این باور را دارم،‌ فقط با هم می‌نشینیم و سعی می‌کنیم وارد مسائل روز نشویم.

{آقای شریعتمداری هیچوقت هم علیه شما مطلبی ننوشتند. حتی در سال 88 } بله همینطور است. علتش هم این است که ایشان با هر دلیلی که حساب کنید بسیاری از اصلاح‌طلب‌ها را عضو فتنه یا جاسوس می‌داند اما در مورد من چون از دوران نوجوانی شناخت دارد و می‌داند که من جاسوس یا فتنه‌گر یا بی‌دین نیستم،‌ چیزی نمی‌گوید و نمی نویسد.

 من علیرغم اینکه سلیقه‌های آقای شریعتمداری را اصلا نمی‌پسندم و فکر می‌کنم اشتباهات زیادی انجام می‌دهد اما او را یک فرد مذهبی و پایبند به یک سری اصول می‌دانم اما احساس می‌کنم در مصادیق همان اصول دچار اشتباه شده است.

{حسین شریعتمداری 16،‌ 17 ساله در ذهن شما چگونه شخصیتی است؟} نوجوان بسیار گرم و بامحبتی بود. رفیق دوست بود. در فضایی که برخی جوانان به مسائل غیراخلاقی آلوده می‌شدند،‌ او به عنوان جوان سالم و مهذب شناخته شده بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر