کد خبر: 77093
A

شورای نگهبان رکورد "رد صلاحیت ها را شکست! / افزایش ۳ برابری ردصلاحیت‌شدگان نسبت به مجلس نهم/ رد صلاحیت های مجلس دهم بیشتر از مجلس ششم

طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان ۲۴۷ نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای انتخابات مجلس یازدهم داوطلب نمایندگی شده بودند که ۹۰ نفر آنها صلاحیت شان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس تایید نشده است. مقایسه آمار نمایندگان ردصلاحیت شده مجلس نهم و دهم حکایت از افزایش نزدیک به سه برابری ردصلاحیت شدگان دارد.

شورای نگهبان رکورد "رد صلاحیت ها را شکست! / افزایش ۳ برابری ردصلاحیت‌شدگان نسبت به مجلس نهم/ رد صلاحیت های  مجلس دهم بیشتر از مجلس ششم

به گزارش دیده بان ایران؛  طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان ۲۴۷ نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای انتخابات مجلس یازدهم داوطلب نمایندگی شده بودند که ۹۰ نفر آنها صلاحیت شان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس تایید نشده است.

بنا به گفته کدخدایی این نمایندگان عمدتا بخاطر مسائل مالی تایید صلاحیت نشده اند. این درحالیست که براساس اخباری که از روز گذشته منتشر می شود برخی دیگر از نمایندگان به دلیل عدم التزام به اسلام یا نظام جمهوری اسلامی از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده اند.

در میان چهره های شاخصی که نامش در لیست ردصلاحیت ها به چشم می خورد می توان از علی مطهری، محمود صادقی، بهرام پارسایی، بهروز نعمتی، الیاس حضرتی، سیدحسین نقوی حسینی، طیبه سیاووشی، غلامعلی جعفرزاده و ...نام برد.

مقایسه این تعداد از نمایندگان ردصلاحیت شده از سوی هیات نظارت انتخابات با ردصلاحیت شدگان مجلس قبلی حکایت از افزایش نزدیک به سه برابری دارد.

در انتخابات مجلس دهم، از بین نمایندگان مجلس نهم تنها ۳۷ نفر صلاحیت شان برای حضور در انتخابات ۹۴ تایید نشد.

گفته می شود رد صلاحیت های اخیر در طول چهل سال اخیر و تاریخ ادوار مجلس بی سابقه بوده چرا که درانتخابات مجلس هفتم که از آن به عنوان اوج رد صلاحیت ها نام برده می شد ۸۰ نماینده مجلس ششم رد صلاحیت شدند حال آنکه در انتخابات مجلس یازدهم شاهد رد صلاحیت۹۰ نماینده فعلی مجلس هستیم
بیشتر بخوانید:

گزارش دیده بان ایران از رد صلاحیت گسترده چهره های سیاسی توسط شورای نگهبان +جدول اسامی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر