کد خبر: 77161
A
حسن روحانی:

حدس زده بودم سقوط هواپیمای اوکراینی عادی نیست/ نمی‌شود در این ماجرا فقط یک نفر را مقصر دانست، دیگرانی هم هستند/ پرونده ای عادی و معمولی نیست/ می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود

رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه سال رونق تولید، تاکید کرد: از آنجایی که حدس زدم سقوط هواپیما عادی نبوده، دستور دادم تا تحقیقات و بررسی ها در زمانی کوتاه تر انجام شود.

حدس زده بودم سقوط هواپیمای اوکراینی عادی نیست/ نمی‌شود در این ماجرا فقط یک نفر را مقصر دانست، دیگرانی هم هستند/ پرونده ای عادی و معمولی نیست/ می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) که به منظور بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بخش کشاورزی و سخنرانی در مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی به سالن اجلاس سران رفته است، اظهار داشت: لازم می‌دانم غم این ایام را یکبار دیگر به ملت ایران تسلیت بگویم. غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار در میدان امنیت کشور و منطقه؛ غم از دست دادن عزیزانی در کرمان در تشییع جنازه سردار سلیمانی، و غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر در این حادثه بسیار فاجعه آمیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: من از لحظه ای که حدس زده بودم و احتمال می دادم سقوط هواپیما به صورت طبیعی نباشد، تلاش کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و ما به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛ 

* همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود، انجام گرفت و بلافاصله بعد از آنکه برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته است در همان لحظه به مسئولین امر اعلام کردم که بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

* این حادثه، حادثه بسیار تلخی بود و تحمل آن برای مردم بسیار سنگین است حتی اگر به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود بازهم بسیار غمبار بود اما بعد از اینکه خطا و اشتباه انسانی منجر به این فاجعه شده است، غم مردم را چندین برابر کرد.

* من به همه خانواده های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورها، همانطور که با رهبران آن کشورها تلفنی صحبت کردم، قول می‌دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر مساله باشد. مساله، مساله بسیار مهمی است.

*قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه و قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد. تمام دنیا به این دادگاه نگاه خواهند کرد.

* به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم که در کنار این خانواده های عزیز باشند و مشکل و مسائل آنها را حل کنند. از مردم عزیز می‌خواهم که در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند.

* در این داستان فقط یک فرد مقصر نبوده است دیگرانی هم هستند. من می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود. مردم می‌دانند که این حادثه از روی سهو و غیرعمدی صورت گرفته است ولی چه شرایطی پیش آمد که این سهو صورت گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر