کد خبر: 77222
A
شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز:

معنی رد صلاحیت 90 نماینده مجلس چیست؟/ باید دلایل رد صلاحیت‌ها را به جامعه بگویند/ اگر برخی دوست ندارند مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، رسماً اعلام کنند

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رد صلاحیت‌های گسترده شکاف عظیمی در جامعه خواهد انداخت و مشارکت مردم را کاهش می‌دهد که از لحاظ بین‌المللی برای کشورمان خوب نیست. رد صلاحیت‌های گسترده نمایندگان مجلس دهم این سوال را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که چرا رأی می‌دهید در حالی که نماینده برای رسیدن به مال، پست و مقام به مجلس می‌رود.

معنی رد صلاحیت 90 نماینده مجلس چیست؟/ باید دلایل رد صلاحیت‌ها را به جامعه بگویند/ اگر برخی دوست ندارند مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، رسماً اعلام کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر کدخدایی مبنی بر اینکه صلاحیت 90 نماینده فعلی مجلس به خاطر مسائل مالی رد شد گفت: ضربه‌ای که آقای کدخدایی با این جمله و مصاحبه‌اش به جمهوریت نظام زد، دردآورتر از آن موشکی است که نباید به هواپیمای اوکراینی می‌خورد، اما خورد.

 

او ادامه داد: وقتی در مجلس کشوری از میان 247 نماینده ثبت‌نام‌کننده برای حضور در انتخابات دور مجلس یازدهم 90 نفرشان مساله مالی دارند، یعنی این کشور فاسد است. آقای کدخدایی و همکاران‌شان در انتخابات مجلس دهم با چه مجوزی این 90 نفر را تایید کردند؟

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رهبر انقلاب گفت: از مقام معظم رهبری می‌خواهم به شیوه و روش امام خمینی دادگاه ویژه تشکیل دهند و 90 نماینده‌ای را که بنا بر اظهارات آقای کدخدایی به دلایل مالی رد صلاحیت کرده‌اند همراه با شورای نگهبان و عوامل آن محاکمه کنند تا موضوع روشن شود. گویا اطلاعات درست به مقام معظم رهبری نمی‌رسد.

 

بی‌مقدار تاکید کرد: اگر برخی دوست ندارند مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، رسماً اعلام کنند و بگویند ما تنها می‌خواهیم خودی‌ها پای صندوق‌های رأی بیایند. اظهارات آقای کدخدایی بر حضور مردم پای صندوق‌های رأی تاثیر بسیار منفی خواهد گذشت و مشارکت را کاهش می‌دهد.

 

او با انتقاد از رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان گفت: اگر این نیروهای اصلاح‌طلب را که هر کدام دارای پست و منصبی بودند رد می‌کنند، پس چه کسی را می‌خواهیم بیاوریم؟ نگرانی بزرگ من در کشور پرده ریا است، اما دروغ و ریا ماندنی نیست و شکافته می‌شود و این پرده کنار می‌رود. باید با مردم روراست باشیم و شورای نگهبان در تصمیم خود تجدید نظر کند.

 

این نماینده مجلس گفت: رد صلاحیت نباید بدون دلیل و مدرک و با سفارش فلان امام‌جمعه و فلان آقا صورت گیرد. باید دلایل رد صلاحیت‌ها را به جامعه بگویند و اگر اشتباه کردند، در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

 

یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد: مجلس باید در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان دقت کند تا این اتفاقات پیش نیاید. رد صلاحیت‌های گسترده شکاف عظیمی در جامعه خواهد انداخت و مشارکت مردم را کاهش می‌دهد که از لحاظ بین‌المللی برای کشورمان خوب نیست. رد صلاحیت‌های گسترده نمایندگان مجلس دهم این سوال را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که چرا رأی می‌دهید در حالی که نماینده برای رسیدن به مال، پست و مقام به مجلس می‌رود./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر