کد خبر: 77261
A

با فیروز اصلانی کسی که "رد صلاحیت شدگان مجلس" باید با او دیدار کنند آشنا شوید/ آقای کدخدایی درباره نقش و سمت کسی که از "کاندیداها "تعهد می گیرد توضیح دهید

برخی از رد صلاحیت شدگان امسال و دوره گذشته با فیروز اصلانی که خود را نماینده شورای نگهبان می داند دیدار و از تعدادی از آنها تعهد های اخذ می شود

با فیروز اصلانی کسی که "رد صلاحیت شدگان مجلس" باید با او دیدار کنند آشنا شوید/ آقای کدخدایی درباره نقش و سمت کسی که از "کاندیداها "تعهد می گیرد توضیح دهید

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بنابر شنیده ها برخی از رد صلاحیت شدگان امسال و دوره گذشته با فیروز اصلانی که خود را نماینده شورای نگهبان می داند دیدار و از تعدادی از آنها تعهد های اخذ می شود. 

اما فیروز اصلانی کیست و چه جایگاهی دارد؟ 

اینکه فیروز اصلانی کیست و چه سمتی در شورای نگهبان دارد هنوز مشخص نیست. اما  این فرد دانشیار حقوق دانشگاه تهران و از نزدیک ترین افراد به عباسعلی کدخدایی در دانشکده حقوق محسوب شده و همیشه در میان گزینه های عضویت در شورای نگهبان نامش مطرح شده است اما هیچ وقت به عنوان عضو حقوق دان این نهاد انتخاب شده است. 

اینکه ایشان به عنوان دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران ؛ در طی این دوره یا دوره های قبل چه تعهدی از کاندیداها می گیرد برای رسانه ها روشن نشده است. فرید مدرسی چندی پیش با مطرح کردن نام اصلانی همین پرسش را از سخنگوی شورای نگهبان پرسیده است. اما با مروری به مقالات و یادداشت های فیروز اصلانی که  در کیهان، فارس، خبرگزاری رسا و تسنیم درج شده به خوبی می توان خط فکری دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشخیص داد. 

همچنین فیروز اصلانی از جمله چهره های دانشگاهی است که از رد صلاحیت های شورای نگهبان حمایت می کند. او در همایش هایی مانند «شورای نگهبان و مبارزه با فساد» که در تاریخ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شده  بود به تببین تفکر شورای نگهبان در رد صلاحیت ها پرداخته است. (اینجا )

در سوابق فیروز اصلانی در پرفایل اساتید دانشگاه تهران می توان عضویت درکمیته حقوق وابسته به دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و نماینده هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در کارگروه صلاحیت علمی گروه حقوق عمومی اشاره کرد.

حال این سوال روشن مطرح است که چرا یک چهره دانشگاهی که بیشترین مقالات را در کیهان دارد باید مانند "عضو شورای نگهبان" با نامزدها دیدار کند؟! سمت و مسئولیت ایشان در شورای نگهبان چیست؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر