کد خبر: 77265
A
محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایی:

از نظارت استصوابی دفاع می‌کنم حتی اگر رد صلاحیت شوم/ اگر شورای نگهبان مرا رد صلاحیت کند، سجده شکر به جای می‌آورم

یک نماینده مجلس گفت: برخی از افراد سرشناس نیستند و زمانی که رد صلاحیت می‌شوند رسانه‌ها به آنها نمی‌پردازند. از چند روز قبل هم می‌گویند فلانی رد شده و در حوزه انتخابیه پخش می‌کنند. در صورتی‌ که شاید بعد از بررسی دیدند فساد اقتصادی نیست و رد صلاحیت‌شدگان را تایید کردند.

از نظارت استصوابی دفاع می‌کنم حتی اگر رد صلاحیت شوم/ اگر شورای نگهبان مرا رد صلاحیت کند، سجده شکر به جای می‌آورم

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به رد صلاحیتش با استناد به بند یک ماده 28 گفت: من به هیات نظارت حق می‌دهم چون می‌خواهد صلاحیت چند هزار نفر را در فرصت کم بررسی کند. از سوی دیگر امکان دارد مدارکی به آن هیات بفرستند که اگر توضیحات فرد را نخواهند، قضاوت خواهند کرد که آن شخص مشکل دارد.

 

از نظارت استصوابی دفاع می‌کنم حتی اگر رد صلاحیت شوم

 

او ادامه داد: از نظارت استصوابی دفاع می‌کنم حتی اگر رد صلاحیت شوم، چون این اعتقادم است. در گذشته 2 برگه کپی برای هیات نظارت فرستادند. یکی از مدارک دال بر این بود که بنده از بدهکاران عمده بانک ملی هستم. مدرک دوم هم کپی پروانه ساختمانی بود که اسم من به‌ عنوان مالک 18 هزار متر زمین پشت هتل اسپیناس سعادت‌آباد و بیش از 100 هزار متر هم زیربنا نوشته‌ شده، که همین مجموعه شاید بیش از هزار میلیارد تومان ارزش داشته باشد. هر کس دیگری هم به جای هیات نظارت بود با وجود این مدارک همین تصمیم را می‌گرفت.

 

یک‌ ریال از بانک وام نگرفته‌ام چه برسد به اینکه بدهکار عمده باشم

 

این نماینده مجلس در خصوص اتهاماتی که به او وارد کرده‌اند توضیح داد: بنده یک‌ ریال از بانک وام نگرفته‌ام چه برسد به اینکه بدهکار عمده باشم. من عضو هیات امنای 2 پروژه برای 900 نفر بودم و این افراد وام 25 میلیونی گرفتند. اما تک‌تک آنها ثبت‌نام نکردند و در هر 2 پروژه اعضای هیات امنا که من هم جزو آنها بودم درخواست وام دادیم. این افراد هم وام را دریافت کردند و اقساط آن را پرداخت می‌کنند. در خصوص پروانه ساختمان نیز به همین شکل است؛ نام 400 نفر را نمی‌توانستند بنویسند، سند هم به نام ماست. اما حدود پنج سال است افراد در این ساختمان‌ها نشسته‌اند. یعنی ساختمان‌ها را ساختیم و تحویل افراد دادیم. اقرارنامه هم نوشتیم که این ملک متعلق به ما سه نفر- اعضای هیات امنا- نیست.

 

محکومیت اکبر اعلمی به 2 سال حبس تعلیقی

 

کوهکن با اشاره به اظهارات اکبر اعلمی گفت: یک فردی در خصوص این پروژه‌ها- پروژه کوثر- علیه ما جوسازی کرد و در 17 دی‌ماه محکومیت قطعی ایشان را برای 2 سال حبس تعلیقی و چهار میلیون تومان جریمه گرفتیم.

 

او در مورد اظهارات کدخدایی مبنی بر اینکه صلاحیت 90 نماینده فعلی مجلس عمدتاً به خاطر مسائل مالی تایید نشده‌ است تاکید کرد: برخی از افراد سرشناس نیستند و زمانی که رد صلاحیت می‌شوند رسانه‌ها به آنها نمی‌پردازند. از چند روز قبل هم می‌گویند فلانی رد شده و در حوزه انتخابیه پخش می‌کنند. در صورتی‌ که شاید بعد از بررسی دیدند فساد اقتصادی نیست و رد صلاحیت‌شدگان را تایید کردند.

 

 در صورت تایید صلاحیتم نگران بدبینی دوباره به هیات نظارت شورای نگهبان و خودم هستم

 

این نماینده مجلس ادامه داد: در این شرایط و در صورت تایید صلاحیتم، نگران بدبینی دوباره به هیات نظارت شورای نگهبان و خودم هستم. چون می‌گویند افرادی که کسی را نداشتند نتوانستند کاری کنند، اما این افراد نماینده بودند و حتماً رئیس قوه سفارش کرده و تاییدیه گرفته‌اند. بنابراین هر 2  سر ضرر است.

 

کاش  حداقل  تلفنی  سوال می‌کردند مدرکی از تو داریم که بوی فساد اقتصادی می‌دهد و من می‌گفتم از این اتهام تبرئه شده‌ام

 

کوهکن ادامه داد: کاش از من تلفنی یا حضوری سوال می‌کردند چنین مدرکی رسیده که از این مدارک بوی فساد اقتصادی می‌آید و من تلفنی می‌گفتم از این اتهام تبرئه شده‌ام.

 

او افزود: بهتر بود به این شکل عمل می‌شد. اما من به مسائل، اعتقادی نگاه می‌کنم و نمی‌خواهم مسئولیت را زمین بگذارم چون در آن دنیا باید پاسخگو باشم. بنابراین اگر شورای نگهبان این مسئولیت را بر عهده بگیرد، من دعایشان می‌کنم و سجده شکر هم به جای می‌آورم.

 

او اضافه کرد: زمانی که من داوطلب حضور در انتخابات می‌شوم اما بنا بر هر دلیلی مردم رأی نمی‌دهند یا رد صلاحیت می‌شوم، در نظام اعتقادی از من رفع تکلیف می‌شود. به‌ شدت از شورای نگهبان و هیات نظارت حمایت می‌کنم و افرادی که مرا می‌شناسند می‌دانند که این اصلاْ و ابداً چاپلوسی نیست.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد:‌ البته برای اینکه در صورت رفع ابهامات و تایید صلاحیت کسانی‌ که رد شدند شورای نگهبان و افراد متهم به پارتی‌بازی نشوند، بهتر بود از نمایندگان و افرادی که رد صلاحیت‌شان به‌ سرعت در فضای کشور پخش می‌شود یک سوال و توضیح می‌خواستند، شاید در این شرایط بخشی از ابهامات برطرف می‌شد.

 

کوهکن در پایان گفت: شاید 90 نفری که آقای کدخدایی اعلام کردند که رد صلاحیت شده‌اند با ارائه توضیحات تایید صلاحیت شوند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر