کد خبر: 77285
A

حاشیه ای بر تایید صلاحیت عجیب شهردار اسبق و رد صلاحیت شهردار سابق تهران!

در حالی که گمان می‌رفت پرونده‌های مفتوحه محمدباقر قالیباف در افکار عمومی و وضعیت قضایی و پرونده فساد عظیم مالی قائم مقام‌اش عیسی شریفی ‌-که بدون اجازه وی ممکن نبود- سبب شود تا نامش در میان فهرست تایید صلاحیت شده‌های شورای نگهبان نباشد، اما به نظر می‌رسد که او از این سد به سلامت عبور کرد تا احتمالا سر لیست جوانانی باشد که قرار است اصول‌گرایی پیر و محافظه‌کار را کنار بزنند و زمام مجلس را در دست بگیرند. در جهت مخالف اگرچه رد صلاحیت‌ها به قدری گسترده و معنادار است که کم‌تر تحلیل‌گری را وادار به تحلیل و تفسیر وضعیت کشور کند، اما رد صلاحیت یک نفر عجیب می‌نماید و کمی راه تحلیل را باز می‌کند: محمدعلی افشانی که اتفاقاً او هم شهردار همان تهران بوده . همان شهردار قبلاً تایید شده بود به استناد بند ۲ ماده ۲۸ ( عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی) رد صلاحیت شد تا یک بار دیگر این چهره کارآمد برای ادامه فعالیت خود با مانع روبه‌رو شود.

حاشیه ای بر تایید صلاحیت عجیب شهردار اسبق و رد صلاحیت شهردار سابق تهران!
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در حالی که گمان می‌رفت پرونده‌های مفتوحه محمدباقر قالیباف در افکار عمومی و وضعیت قضایی و پرونده فساد عظیم مالی قائم مقام‌اش عیسی شریفی ‌-که بدون اجازه وی ممکن نبود- سبب شود تا نامش در میان فهرست تایید صلاحیت شده‌های شورای نگهبان نباشد، اما به نظر می‌رسد که او از این سد به سلامت عبور کرد تا احتمالا سر لیست جوانانی باشد که قرار است اصول‌گرایی پیر و محافظه‌کار را کنار بزنند و زمام مجلس را در دست بگیرند.
 
در جهت مخالف اگرچه رد صلاحیت‌ها به قدری گسترده و معنادار است که کم‌تر تحلیل‌گری را وادار به تحلیل و تفسیر وضعیت کشور کند، اما رد صلاحیت یک نفر عجیب می‌نماید و کمی راه تحلیل را باز می‌کند: محمدعلی افشانی. کسی که با رای خیره کننده اعضای شورای شهر تهران تا همین چندماه پیش شهردار تهران بود و با تصویب اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان، طی یک فرایند جنجالی از این منصب کنار رفت و البته پس از آن این قانون مهم به محاق رفت و بازنشستگان بسیاری به کار دعوت شدند.
افشانی به سبب ویژگی‌های شخصیتی همچون پاک‌دستی و قاطعیت و پایبندی به اصول اصلاح‌طلبی با 19 رای از نمایندگان مردم تهران انتخاب شد و به سبب تجربه اجرایی‌اش در کم‌ترین زمان ممکن توجه مراجع قانونی برای امضای حکم شهرداری‌اش را جلب کرد. امری که درباره شهرداران قبل و بعد از وی با جنجال و وقت‌کشی بسیار همراه بود.
اکنون و به فاصله تنها چندماه از کنار رفتن وی از شهرداری تهران و در حالی که پاک‌دستی و سلامت او مورد تایید نهادهای نظارتی مرتبط با مسوولیت‌های وی قرار گرفته و هیچ تحرک غیرقانونی و ضد اسلام و نظام از وی مشاهده نشده، اما بنا بر اعلام هیئت نظارت بر انتخابات
به استناد بند ۲ ماده ۲۸ ( عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی) رد صلاحیت شد تا یک بار دیگر این چهره کارآمد برای ادامه فعالیت خود با مانع روبه‌رو شود.
امری که راه تحلیل را باز می‌گذارد و آن همه تلاش برای اطلاق قانون منع به کارگیری بازنشتگان به شخص محمدعلی افشانی را معنایی دوباره می‌بخشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر