کد خبر: 77440
A

مجتبی ذالنور: دولت موظف است سطح روابط دیپلماتیک با انگلیس را کاهش دهد

رییس کمیسیون امنیت ملی: تلاش لندن در جهت ایجاد و پیروزی انقلاب‌های رنگین و براندازی خاموش در حد اعلای خود بوده و در این مسیر هرگز از اقدامی فروگذار نکرده است.

مجتبی ذالنور: دولت موظف است سطح روابط دیپلماتیک با انگلیس را کاهش دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی یادداشتی در روزنامه وطن‌امروز نوشت: یک- انگلیس به عنوان گرداننده انواع فتنه‌ها همواره برای پشتیبانی از آشوبگران، خواستار داشتن رابطه به ظاهر دوستانه با ایران بوده اما هیچگاه دوستی خود را به ملت و دولت ایران اثبات نکرده است

وقتی گذشته تاریخی و همین‌طور حال حاضر روابط استعمار پیر، بریتانیای خبیث را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم هیچ جا حسن نظر، احترام متقابل یا منافع طرفین مطرح نبوده است بلکه همواره انگلیسی‌ها با دورویی، نفاق، حیله، نقار، دشمنی، فریب، استعمار و چپاولگری به ملت ما نگاه کرد‌ه‌اند.

دو- بعد از انقلاب اسلامی همواره موضع دولت انگلستان در دشمنی با ایران مشخص بود؛ مواضع این کشور در طول 8 سال جنگ تحمیلی در قبال ایران بر همگان آشکار است، مداخلات بعد از جنگ آنها در ایران نیز برای ما مسلم است. تلاش آنها در تحریم اقتصادی ما کاملا مبرهن و واضح است، همراهی آنها با سیاست‌های آمریکا در ضربه زدن به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا اثبات شده است. کارشکنی و شیطنت آنها در روابط اقتصادی ما با کشور‌های دیگر برای ما معلوم و روشن است.

مداخله انگلستان در امور داخلی کشور ما و حمایت از جریان‌های ضدانقلاب و برانداز در طول سال‌های گذشته همواره آشکار بوده است.

پناه دادن به مخالفان مردم، منافقان و کسانی که خون این ملت از چنگال آنها می‌چکد نیازی به استدلال نداشته و کاملا واضح و روشن است.

تلاش لندن در جهت ایجاد و پیروزی انقلاب‌های رنگین و براندازی خاموش در حد اعلای خود بوده و در این مسیر هرگز از اقدامی فروگذار نکرده است.

در فتنه‌های 78 و 88، آشوب‌های دی‌ماه 96 و آبان 98 و توطئه یک روزه اخیر حضور پررنگی داشته و از هیچ کار تحریک‌آمیزی که بر آتش این فتنه‌ها هیزم بریزد کوتاهی نکرده است. بر موج احساسات و اعتراضات مردم همواره سوار شدند، اخبار دروغی که لا‌به‌لای اخبار راست به خورد مردم دادند تا آشوب‌های خیابانی را گسترش دهند؛ تمام این دشمنی‌ها برای ما مسلم است.

با چنین پیشینه رفتاری که از دولت خبیث انگلستان شاهد بوده و هستیم، کینه و بغض دیرینه این روباه پیر بر ملت ایران مسلم و حتمی است.

سه- اینها تصور می‌کردند تجمعات و آشوب‌های اخیر بستری خواهد شد برای براندازی نظام، همین امر باعث شد در آتش این تجمعات بدمند.

همه دیدند چگونه آشکارا سفیر انگلستان در تجمعات داخلی کشور حضور پیدا کرده و به ساماندهی آن اقدام کرد.این ذوق‌زدگی آنها موجب شد در روزهای اخیر دست پنهان خود را رو کنند، این نشان‌دهنده اشتباهات محاسباتی آنهاست که تصور می‌کردند اگر آشکار و مستقیم در امور ایران مداخله داشته باشند، می‌توانند بهترین و بیشترین بهره‌برداری را از این تجمعات داشته باشند.امروز شاهد مداخله‌های همه‌جانبه و نامشروع انگلستان هستیم که برخورد جدی دستگاه دیپلماسی کشورمان را می‌طلبد. 

چهار- رفتار سفیر انگلستان غیردیپلماتیک و خصمانه بود که دولت جمهوری اسلامی ایران باید برخورد جدی نسبت به آن داشته باشد. در دولت آقای روحانی روابط ما با انگلستان به طور یک‌جانبه تقویت شد و از سطح کاردار به سفیر ارتقا یافت؛ اما در پی آن، هیچ نفعی از جانب انگلیس شامل حال ملت ما نشده است در حالی که آنها همیشه سعی در حضور در کشور ما برای داشتن یک پایگاه مهم جاسوسی داشته و دارند. انگلستان به عنوان گرداننده فتنه همواره برای پشتیبانی از آشوبگران خواستار داشتن رابطه به ظاهر دوستانه با ایران بوده اما در یک سده اخیر هیچگاه دوستی خود را به ملت و دولت ایران اثبات نکرده است.

پنج- دولت موظف است سطح روابط دیپلماتیک را کاهش داده و به عنوان کمترین اقدام برای حفظ و حراست از شأن و منزلت ملت و استقلال کشور اخراج این عنصر نامطلوب از کشور را در دستور کار قرار دهد، این امر در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری خواهد شد. 

شش- امروز شاهدیم دولت انگلستان در اوج خباثت‌های خود، از «مکانیزم ماشه» هم سخن به میان ‌آورد. دلسوزان انقلاب از همان آغاز مذاکرات دولت آقای روحانی با غرب نگران سوءاستفاده طرف‌های غربی از این مذاکرات بودند اما همواره با برچسب «دلواپس» تحت انواع حمله‌ها و توهین‌ها قرار می‌گرفتند. آن زمان که به این گونه مذاکره کردن انتقاد می‌کردیم و می‌گفتیم تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاشته و بابت هر قدمی که در مذاکرات برمی‌دارید، از طرف‌های غربی تضمین بگیرید برای این بود که می‌دانستیم اگر میدان برای آنها باز شود صحبت از مکانیزم ماشه خواهند کرد. دولت فعلی دولت مقاومت و ایستادگی نیست که از موضع اقتدار و منافع ملی ورود کرده و با طرف‌های غربی حرف بزند.

دولت نه‌تنها از سر ضعف و وادادگی پای میز مذاکره نشست بلکه هیچ تضمینی از طرف‌های غربی نگرفت و این زمینه‌ای شده تا آنها دولت را بترسانند که اگر خواسته‌های نامشروع ما را قبول نکنید، کشورتان را به حالت قبل از برجام برخواهیم گرداند. غرب تاکنون هیچ تعهدی نسبت به ملت ایران نداده و در قالب برجام هم هیچ نفعی برای ما نداشته است؛ از این رو فشار، تهدید و تحریم‌های مجدد را در دستور کار قرار می‌دهند تا ما را وادار به تسلیم کنند؛ در حالی که مردم هرگز نباید نگران باشند زیرا حتی در صورت اجرای مکانیزم ماشه، تمام مشکلاتی که اقتصاد ما ناشی از تحریم متحمل شده، همین بوده که تاکنون رقم خورده است و اگر دولت فعلی رویکرد خود را از خارج و بویژه غرب به داخل تغییر دهد، به سرعت بحران اقتصادی پشت سر گذاشته خواهد شد. راه خروج از این بن‌بست فقط ایستادگی و مقابله و اقدام متقابل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر