کد خبر: 77462
A
خوشحالی قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری از کناره گیری لاریجانی:

غیبت لاریجانی در مجلس به نفع کلِ‌ جریان انقلاب است/ بدون لاریجانی، نماینده‌ها با آزادی و فراغ بال بیشتری فعالیت خواهند کرد

قاسم روانبخش گفت: لاریجانی با لابی‌های کذایی مانع استقلال نماینده‌ها می‌شد و حالا که قرار است ایشان در مجلس نباشد، نماینده‌ها با آزادی و فراغ بال بیشتری فعالیت خواهند کرد و مردمسالاری نمود بیشتری خواهد یافت.

غیبت لاریجانی در مجلس به نفع کلِ‌ جریان انقلاب است/ بدون لاریجانی، نماینده‌ها با آزادی و فراغ بال بیشتری فعالیت خواهند کرد

به گزارش دیده بان ایران، اصولگرایان در شرایطی همچنان برای رسیدن به اتحاد می‌کوشند که کمافی‌السابق، این اعضای جبهه پایداری هستند که اصرار دارند شرط‌هایشان از جانب گروه‌های دیگر مورد پذیرش قرار گیرد.

 

قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری، با اشاره به اینکه «موضع جبهه پایداری در هر شرایطی انتخاب اصلح است» به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ می‌گوید.

 

***

هر گروه به این شرط لیست خود را معرفی کند که دیگری را تخریب نکند

 

*ظاهراً جبهه پایداری باز هم بنای عدم اتحاد با اصولگرایان دارد.

 

هنوز هیچ چیز مشخص نیست و خبری اعلام نشده است. در حال بررسی و تصمیم‌گیری هستیم. در واقع اگر به لیست مشترک نرسیم، تلاش می‌کنیم به لیست حداکثر مشترک برسیم. جبهه پایداری سعی دارد در مرحله اول به لیست واحد با ملاک شاخص‌های اصلح برسد. اگر چنین چیزی میسر شود‌، قطعاً به لیستی واحد خواهیم رسید و اگر نشود، سعی‌مان بر این است که اشتراکی باشد؛ مثلاً 20 نفر مشترک داشته باشیم. اگر این هم نشود، برنامه‌مان این است که هر گروه لیست خود را به این شرط معرفی کند که دیگری را تخریب نکند.

 

*لیست مجزا رأی‌های اصولگرایی را چندپاره نمی‌کند؟

 

نه. برای ما مهم این است که شایسته‌‌ها وارد انتخابات شوند و امید داریم همه بر سر اصلح‌ها به توافق برسند.

 

این‌طور نیست که اکثریت اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند

 

*البته رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلب‌ها کار را برای اصولگرایان راحت کرده است.

 

این‌طور نیست که اکثریت اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند. خب، وقتی آقای نقوی حسینی هم از حضور در انتخابات محروم شده است، نمی‌توان این حرف را که اکثریت اصلاح‌طلبان رد شده‌اند حرف درستی دانست. البته ما شاخص‌ها را قبل از اعلام تعیین صلاحیت‌ها مشخص کرده‌ایم و تصمیم شورای نگهبان در رویکرد ما اثری ندارد.

 

لاریجانی با لابی‌های کذایی مانع استقلال نماینده‌ها می‌شد

 

*غیبت علی لاریجانی در اتحاد احتمالی پایداری‌چی‌ها با گروه‌های دیگر اصولگرایی نقش دارد؟

 

آقای لاریجانی خودش تصمیم گرفت در انتخابات شرکت نکند. باید گفت غیبت لاریجانی در مجلس برای کل جریان انقلاب توفیقی بزرگ است.

 

*چطور؟

 

لاریجانی با لابی‌های کذایی مانع استقلال نماینده‌ها می‌شد و حالا که قرار است ایشان در مجلس نباشد، نماینده‌ها با آزادی و فراغ بال بیشتری فعالیت خواهند کرد و مردمسالاری نمود بیشتری خواهد یافت.

 

اتهام‌هایی که به آیت‌الله رئیسی می‌زدند، به اعضای جبهه پایداری هم می‌زنند

 

*از این بحث بگذریم. اعضای جبهه پایداری حتی از جانب برخی از اصولگرایان به تندروی متهم می‌شوند. موضع شما در این باره چیست؟

 

خطاب به آنهایی که ما را تندرو و افراطی می‌خوانند می‌گویم، عملکرد آقای رئیسی در قوه قضاییه پاسخ این نوع اتهام‌زنی‌ها را دارد. در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 از این حرف می‌زدند که رئیسی بین زنان و مردان دیوارکشی خواهد کرد و حتی او را آیت‌الله قاتل خواندند. اما همه دیدند ایشان به همان مقدار که با سوءاستفاده‌گران و خائنان به بیت‌المال برخورد شدیدی می‌کند، با مردم مهربان است و حتی اعلام کرده هیچ کس حق بازداشت مدیران کارخانه‌ها و فعالان بخش تولید را ندارد و دستور داده تا جایی که امکان دارد بازداشت و زندان حذف شود. همان اتهام‌هایی که به آیت‌الله رئیسی می‌زدند به اعضای جبهه پایداری هم می‌زنند که پاسخ آنها همین مشی آیت‌الله رئیسی است.

 

رویکرد کلی جبهه پایداری در هر شرایطی انتخاب اصلح است

 

*در سوال آخر، گزینه شما برای ریاست مجلس آقای آقاتهرانی است؟

 

تا امروز هیچ صحبتی نشده است. رویکرد کلی جبهه پایداری در هر شرایطی انتخاب اصلح است. در پایان تاکید می‌کنم،‌ جبهه پایداری  موافق اتحاد است، اما به شرط انتخاب اصلح./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر