کد خبر: 77472
A
دیده بان ایران بررسی می کند؛

وقتی رائفی پور از شلیک تیر به" سر" نیروی سپاه در مانور خبر دارد اما نیروهای مسلح خبر ندارند/ حاشیه امن رائفی پورها و عباسی ها و سعید قاسمی ها از کجا تامین می شود؟

ماجرا از این قرار است که 3 تیرماه 96 برخی رسانه ها از شنیدن صدای تیراندازی در فرودگاه مهرآباد خبر دادند که طبق معمول پس از تکذیب های اول مسئولان پس از گذشت چند ساعت برخی مقامات اعلام کردند که ماجرا مربوط به یک رزمایش بوده و هیچ اتفاق قابل توجه ای هم در آن رخ نداده است.

وقتی رائفی پور از شلیک تیر به" سر" نیروی سپاه در مانور خبر دارد اما نیروهای مسلح خبر ندارند/ حاشیه امن رائفی پورها و عباسی ها و سعید قاسمی ها از کجا تامین می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عصر روز گذشته ویدیویی کوتاه در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در آن علی اکبر رائفی پور استاد و تئورسین جریان تازه ارزشی در آن یادآوری مدعی شد که: «دو سه‌ سال پیش، در مانور ضد داعش، در فرودگاه مهرآباد تهران یکی از نیرو‌های سپاه، برای آزمودن نیروها، خویش را داعشی جا زده و الله‌اکبر گفته و به او اخطار شده بنشیند، و ننشسته، به سرش شلیک و شهید شد.»"

طی 24 ساعت گذشته این ویدیو در حالی چندین بار در فضای مجازی بازنشر داده شد که تاکنون هیچ مقام مسئولی در رابطه با آن اطلاع رسانی دقیق یا واکنشی از خود نشان نداده است.

به گزارش دیده بان ایران ماجرا از این قرار است که 3 تیرماه 96 برخی رسانه ها از شنیدن صدای تیراندازی در فرودگاه مهرآباد خبر دادند که طبق معمول پس از تکذیب های اول مسئولان پس از گذشت چند ساعت برخی مقامات اعلام کردند که ماجرا مربوط به یک رزمایش بوده و هیچ اتفاق قابل توجه ای هم در آن رخ نداده است. به عنوان مثال محسن نسج همدانی در همین رابطه با اشاره به اینکه این مانور در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد گفت: شلیک گلوله در راستای برگزاری این مانور بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.(اینجا)

جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی هم ظهر همان روز در همین رابطه و در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که این عملیات یک مانور بود که از سوی نیروهای مسلح فرودگاه انجام شد و خللی در انجام پروازها ایجاد نکرد.(اینجا)

اما باشگاه خبرنگاران جوان نخستین رسانه ای بود که ساعت 4 بعد از ظهر بیانیه رسمی روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی را منتشر کرد. در این بیانیه آمده بود: سپاه حفاظت هواپیمایی صبح امروز در راستای ارتقای آمادگی ها و سنجش توان عملیاتی یگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد اقدام به برگزاری یک رزمایش دفاعی - امنیتی در شرایطی واقعی کرد.

این رزمایش با موفقیت انجام پذیرفت و بر خلاف آنچه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است، صدای شلیک‌های شنیده شده، ناشی از تمرینات بوده و هیچ مشکل امنیتی وجود نداشته است، سپاه پاسداران در تعامل و همکاری با نیروی انتظامی، با قدرت و صلابت تامین امنیت فرودگاه های کشور را به مانند گذشته تضمین می کند. (اینجا)

اما دو روز پس از این ماجرا «سیدسلمان سامانی» سخنگوی وقت وزارت کشور درباره‌ی خبر درگذشت یک مامور حفاظت فرودگاه مهرآباد گفت: با توجه به این که بحث نظامی است، قاعدتا خود نیروهای مسلح اطلاع رسانی می‌کنند. (اینجا)

اما همان روز خبرگزاری العالم اعلام کرد که «مهدی یزدی از ماموران حفاظت فرودگاه مهرآباد، که در جریان تیراندازی در مهرآباد مجروح شده بود، به شهادت رسیده است.» یکی از نزدیکان مهدی یزدی هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از این مامور حفاظت سپاه نوشت در جریان رزمایش سپاه در فرودگاه مهرآباد از ناحیه مخچه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.

دقیقا همین روایتی که علی اکبر رائفی پور در یک ویدیو کوتاه به آن اشاره می کند. هر چند تجربه ثابت کرده که حقیقت چنین حوادثی را یا باید پس از چند سال از روزنامه کیهان خواند و یا اینکه از زبان امثال رائفی پور و حسن عباسی و سعید قاسمی ها و زاکانی ها شنید اما پرسش مورد نظر ما اینجاست که این افراد با کدام مجوز می توانند چنین روایت هایی را بدون دردسر نقل کنند اما رسانه ها حق پرداختن به آنها را ندارند؟ 

download (3)

 

* تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر