کد خبر: 7752
A

درخواست مقتدی صدر از مصر، ایران و عربستان برای تقویت وحدت اسلامی

رهبر جریان صدر عراق از ایران، مصر و عربستان خواست برای تقویت وحدت اسلامی تلاش کنند و اختلافات را کنار بگذارند.

درخواست مقتدی صدر از مصر، ایران و عربستان برای تقویت وحدت اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در آستانه هفته ولادت نبوی یا هفته وحدت اسلامی ولادت پیامبر اکرم (ص) را به جهان اسلام تبریک می‌گوییم.

وی خواهان تقویت وحدت اسلامی شد و گفت: ما در عراق از مقدساتمان چه در نجف چه کربلا و چه دیگر مناطق محافظت می‌کنیم و این افتخاری برای ما در دنیا و آخرت است.

مقتدی صدر تأکید کرد: من از دولت عربستان هم می‌خواهم از بارگاه رسول خدا (ص) در برابر افکار تروریستی حمایت کند. ما آماده همکاری با عربستان در این زمینه هستیم و از این کشور می‌خواهیم به بازسازی قبور بقیع و در رأس آن قبور اهل بیت بپردازد. ما در این زمینه نیز می‌توانیم به عربستان کمک کنیم.

وی افزود: من از دولت عربستان می‌خواهیم ارتش‌ خود در یمن و بحرین را به قدس ببرد و فلسطین را از دست اسرائیلی‌ها و "دولت شر" آزاد کند. ما آماده‌ایم به رغم مشکلات و دردهایمان در این راه نیز به همکاری بپردازیم.

مقتدی صدر همچنین از دولت مصر و الازهر خواست از مسجد امام حسین (ع) در مصر محافظت کرده و در آن را به روی زائران باز کنند.

وی از الازهر خواست به مذاکرات بین علمای مذاهبی به خاطر تقویت وحدت اسلامی و رهایی جهان اسلام از تفکرات افراطی بپردازد.

مقتدی صدر همچنین گفت: من از ایران می‌خواهم تا روی باز به جهان اسلام نشان دهد و منافع دینی را بر منافع سیاسی ترجیح داده و اختلافات با برخی کشورهای اسلامی را به خاطر سربلندی دین اسلام و رهایی مسلمانان از رنج و مشکلات کنار بگذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر