کد خبر: 77588
A
احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ادبیات تحریم جشنواره در شأن هنرمندان نیست/ کسانی که سلبریتی‌های انصرافی از جشنوار فجر را تهدید می‌کنند دغدغه‌های سیاسی دارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کسانی که هنرمندان انصرافی از جشنواره فجر را تهدید به ممنوع‌الکار شدن مادام‌العمر می‌کنند، نه با سلبریتی‌ها مشکل دارند نه با انصراف. تجربه نشان داده است سلبریتی اگر تتلو باشد، با او عکس می‌گیرند و نشان انقلاب به او می‌دهند، مشروط بر اینکه طبق منافع جناحی آنها قدم بردارد.

ادبیات تحریم جشنواره در شأن هنرمندان نیست/ کسانی که سلبریتی‌های انصرافی از جشنوار فجر را تهدید می‌کنند دغدغه‌های سیاسی دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره تحریم جشنواره فجر به عنوان بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی و هنری کشور از سوی هنرمندان و داوران گفت: به همه هنرمندان، داوران، فیلمسازان، کارگردانان و نویسندگان عزیز که در همراهی با خانواده‌های داغدار از جشنواره فجر انصراف داده‌اند توصیه می‌کنم از ادبیات تحریم جشنواره استفاده نکنند چراکه ادبیات تحریم در شأن هنرمندان نیست.

 

از هنرمندان انصراف‌دهنده از جشنواره فجر می‌خواهم در تصمیم‌شان تجدید نظر کنند

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ادبیات تحریم جشنواره، در شأن هنرمندان نیست و ادبیات کسانی امثال ترامپ است. در حالی‌ که هنرمندان از جنس مردم و از جنس لطیف فرهنگ و هنر هستند. بنابراین فاصله گرفتن از برنامه‌های ملی بیش از اینکه به برنامه‌ها لطمه بزند، به منافع ملی آسیب می‌زند. پس از این عزیزان درخواست می‌کنم در این اقدام خود تجدید نظر کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: از طرف دیگر افرادی هستند که این رفتار را بهانه قرار داده‌اند تا در فضای مجازی یا از طریق پیامک برای افرادی که گلایه و انتقاد دارند و از جشنواره فجر انصراف داده‌اند، خط و نشان بکشند و بگویند باید این افراد برای همیشه از فعالیت‌های هنری و فرهنگی محروم شوند.

 

تهدیدکنندگان هنرمندان به ممنوع‌الکار شدن، دست از ادبیات سرهنگی بردارند

 

مازنی تاکید کرد: استفاده از این ادبیات سرهنگی در امور فرهنگی جواب نمی‌دهد و به آنها توصیه می‌کنم این ادبیات را کنار بگذارند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: یقین دارم افرادی که به بهانه انصراف از جشنواره فجر با سلبریتی‌ها برخورد می‌کنند نه با انصراف مشکل دارند، نه با سلبریتی‌ها. تجربه نشان داده اگر سلبریتی تتلو باشد، با او عکس یادگاری هم می‌گیرند و جایزه انقلاب هم به او می‌دهند، به شرطی که در چارچوب منافع جناحی آنها قدم بردارد.

 

او افزود: شاید در جناح مقابل هم این ضعف وجود داشته باشد، ولی حیطه هنر و فرهنگ را باید از موضوعات سیاسی جدا کنیم.

 

متولیان امر هوای هنرمندان و جشنواره‌های بزرگ را ندارند

 

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظرم متولیان امر در این باره کوتاهی می‌کنند و نه هوای هنرمندان را دارند و نه هوای جشنواره‌های بزرگی که برگزار می‌شوند. بنابراین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کند و من هم بنا دارم ورود کنم. همچنین امیدواریم به نحو منصفانه این مشکل تا زمان برگزاری جشنواره فجر حل شود./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر