کد خبر: 7769
A

روحانی:ایران به تعهدات بین المللی خود پایبند است

نماینده ویژه رییس جمهورروسیه با حسن روحانی دیدار کرد.

روحانی:ایران به تعهدات بین المللی خود پایبند است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  دکتر روحانی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اظهار داشت:‏همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه، برای مبارزه علیه تروریسم  و ثبات منطقه ای ادامه می یابد .

بخش های مهم این دیدار به شرح زیر می باشد:

- همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق ‏هدف نهایی که ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می یابد.

- موضوع سوریه  از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم گیر اصلی و نهایی درباره آینده ‏سوریه هستند  و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.

- حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید ‏برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

- تروریسم  خطری بزرگ برای منطقه و جهان است و ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در ‏سوریه برای مبارزه با تروریسم در منطقه ضروری است.

- بی تردید همکاری های ایران و روسیه  در مسایل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسایل منطقه ای به نفع صلح و ‏ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

- توافق هسته ای  محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی است و همه باید برای حراست از ‏دستاوردهای این توافق تلاش کنند و نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق ‏انجام دهد.

- ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود، و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه 1+5  ‏نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

- ‏"لاورنتیف" نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه  نیز در این دیدار نظرات رییس جمهور ‏روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه  را به رییس جمهوری ‏ارائه داد.

منبع: ایسنا
 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر