کد خبر: 7775
A

هافینگتن پست: تمدید تحریم های ایران، حرکتی نمادین است/ اعتماد ایرانیان و اروپایی ها به آمریکا زیر سوال خواهد رفت

مقام سابق دولت آمریکا افزود: با نقض برجام اعتماد ایرانیان نسبت به آمریکا و اروپاییان نسبت به توانایی آمریکا برای متعهد ماندن به توافق را زیر سوال خواهد برد.

هافینگتن پست: تمدید تحریم های ایران، حرکتی نمادین است/ اعتماد ایرانیان و اروپایی ها به آمریکا زیر سوال خواهد رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از هافینگتن پست، مجلس سنای امریکا با رای قاطع تحریم های آمریکا علیه ایران را به مدت 10 سال دیگر تمدید کرد.

سناتورها با 99 رای موافق بدون رای مخالف تاکید کردند که آمریکا توانایی بازگرداندن سریع تحریم ها علیه ایران در صورت نقض توافق هسته ای از سوی تهران را در اختیار دارند. اما دولت اوباما و چندین کارشناس تحریمی دیگر بر این باورند که تمدید تحریم ها هیچ تاثیر عملی نخواهد داشت و خطر تشدید روابط با تهران را به دنبال خواهد داشت.

یک مقام کاخ سفید در این باره به هافینگتن پست گفت: انتظار می رود که رئیس جمهور اوباما مصوبه کنگره را امضا خواهد کرد و وزیر خارجه از اختیار تعلیق تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.

کارشناسان تحریم بر این باورند که اعضای کنگره آمریکا درباره اهمیت تمدید تحریم های ایران اغراق می کنند. از زمانی که این قانون در سال 1996 به اجرا درآمد، کنگره و کاخ سفید تحریم های اضافه تری بر ایران اعمال کردند که تاثیرات بیشتری بر اقتصاد این کشور داشت.

مقام سابق دولت آمریکا در این باره می گوید: در حالی که تصویب طرح تمدید تحریم ها برجام را نقض نمی کند اما این پیام را به تهران ارسال خواهد کرد که در واشنگتن بسیاری به دنبال لغو توافق هستند.

وی افزود: با تصویب داماتو ایرانیان خواهند فهمید که برخی در آمریکا از قانون تمدید تحریم ها حمایت می کنند چرا که می خواهند توافق لغو شود. چرا که با نقض برجام اعتماد ایرانیان نسبت به آمریکا و اروپاییان نسبت به توانایی آمریکا برای متعهد ماندن به توافق را زیر سوال خواهد برد.

هافینگتن پست در ادامه نوشت: تصویب تمدید تحریم ها در قبال ایران اقدامی نمادین برای نشان دادن شدت واشنگتن در برابر تهران است.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر