کد خبر: 7780
A

ظریف: دوران سلطه گرایی به سر آمده است/ نمی توان افراط گرایی را در کشور خاصی منحصر دانست

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در نشست نخبگان و اندیشمندان هند بزرگنمایی آمریکا را سبب خسارات فراوان در منطقه غرب آسیا دانست و هشدار داد: درک این واقعیت اهمیت دارد که بزرگ جلوه دادن دوباره آمریکا اشتباه است زیرا دوران سلطه گری به پایان رسیده است.

ظریف: دوران سلطه گرایی به سر آمده است/ نمی توان افراط گرایی را در کشور خاصی منحصر دانست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی نتیجه سلطه گرایی را فاجعه آمیز دانست و افزود : حمله به عراق و افغانستان و اشغال این کشورها سبب ایجاد متغیرهای لازم برای رشد نیروهای تروریستی شد که از این تحقیر و سرخوردگی به وجود آمدند.
ظریف با هشدار درباره جهانی شدن ترویسم افزود :همه نیازمند درک این واقعیت هستیم که حمایت از تروریسم ، عایدی برای هیچ کسی ندارد.
وزیر امور خارجه ، گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیا را ناشی از ناامیدی ، تحقیر و ترس مردم برشمرد که بیگانگان مسبب آن هستند.
ظریف ، اشغال عراق و افغانستان و منطق اشغالگری در فلسطین را مسبب گسترش افراط گرایی و تروریسم برشمرد.
ظریف گفت: اکنون در هند که دارای بزرگترین دموکراسی است مردم می توانند ناامیدی خود را از طریق صندوق های رای بروز دهند همچنان که در ایران چنین فرصتی وجود دارد. وی افزود: این امکان بروز ناامیدی و نارضایتی را برای مردم فراهم می کند اما چنین امکانی برای در بسیاری کشورها وجود ندارد و تندروها از این ناامیدی مردم برای جذب نسل جوان سوء استفاده می کنند.
ظریف هشدار داد: اکنون نمی توان افراط گرایی را در کشور خاصی منحصر دانست زیرا از طریق شبکه های اجتماعی گسترش می یابد و دیگر نمی توان ان را در عراق ، سوریه یا دیگر کشورها نگه داشت.
وزیر امور خارجه به پرسش چند نفر از نخبگان هندی نیز پاسخ داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر