کد خبر: 77828
A
بهروز بنیادی:

وزیر کشور بر چه مبنایی گفته عده‌ای برای تفریح در کیک‌ها قرص می‌گذاشتند؟/ قرص در کیک در چند نقطه از کشور رویت شده است/ باید به دنبال علت قرار دادن قرص در کیک‌ها باشیم

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: باید به دنبال بررسی و حلاجی جدی‌تر موضوع قرار دادن قرص در کیک باشیم. گذاشتن قرص در کیک نشان می‌دهد به شرکت‌های شناسنامه‌دار برای توزیع مواد غذایی در سطح کشور نیاز داریم. البته چند شرکت اقدام به پخش مواد غذایی می‌کنند.

وزیر کشور بر چه مبنایی گفته عده‌ای برای تفریح در کیک‌ها قرص می‌گذاشتند؟/ قرص در کیک در چند نقطه از کشور رویت شده است/ باید به دنبال علت قرار دادن قرص در کیک‌ها باشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ بهروز بنیادی، نماینده کاشمر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر اینکه «عده‌ای از افراد این کار را بعد از خرید کیک انجام داده بودند که بازداشت هم شدند و برخی نیز برای تفریح این کار را انجام داده بودند» گفت: موارد مطرح شده از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قطعا بر اساس بررسی‌ها و جست‌وجوهای کارشناسی است. نمی‌دانم وزیر کشور بر چه مبنایی گفته عده‌ای برای تفریح در کیک‌ها قرص می‌گذاشتند. اما ماجرا به این شکل نبوده و قرص در کیک در چند نقطه از کشور رویت شده است.

 

باید به دنبال بررسی و حلاجی جدی‌تر موضوع قرار دادن قرص در کیک باشیم

 

او ادامه داد: بنابراین باید به دنبال بررسی و حلاجی جدی‌تر موضوع قرار دادن قرص در کیک باشیم. گذاشتن قرص در کیک نشان می‌دهد به شرکت‌های شناسنامه‌دار برای توزیع مواد غذایی در سطح کشور نیاز داریم. البته چند شرکت اقدام به پخش مواد غذایی می‌کنند، اما در سال جاری قصد داریم در کمیسیون تلفیق سیاست‌گذاری کنیم و وزارت بهداشت را مکلف کنیم در سال 99 شرکت‌های توزیع‌کننده تجهیزات پزشکی و توزیع مواد غذایی را شناسنامه‌دار کند.

 

با شناسنامه‌دار کردن شرکت‌های توزیع راحت‌تر می‌توانیم عملکرد آن‌ها را رصد کنیم

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: با شناسنامه‌دار کردن شرکت‌های توزیع راحت‌تر می‌توانیم عملکرد آن‌ها را رصد کنیم؛ برای مثال به‌ محض اینکه عارضه‌ای مربوط به یک دارو گزارش می‌شود می‌توانیم سریع بررسی کنیم کدام کارخانه این محصول را تولید و چه شرکتی آن را توزیع کرده است. در این شرایط می‌توان به‌ راحتی موضوع را تعقیب، با عوامل برخورد و از ادامه مسائل پیشگیری کرد. باید در توزیع تجهیزات پزشکی و مواد غذایی هم از شرکت‌های پخش شناسنامه‌دار استفاده کرد زیرا پیشگیرانه و قابل رصد لحظه‌به‌لحظه دارند.

 

بنیادی با اشاره به اینکه مشخص نیست چه خط فکری‌ای به دنبال طرح موضوع آلوده بودن شیر و قرص در کیک‌هاست گفت: برای اینکه مشخص شود با قرار دادن قرص در کیک‌ها و طرح موضوع آلوده بودن شیر چه خط فکری‌ای تعقیب می‌شود و این خط فکری به دنبال چه مساله‌ای است باید منتظر گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی بمانیم.

 

از صداوسیما انتظار دقت بیشتری می رود

 

 

او با انتقاد از عملکرد صداوسیما در مطرح کردن موضوع شیرهای آلوده تاکید کرد: از صداوسیما انتظار می‌رود در مسائلی که مربوط به‌ سلامت مردم است و مخاطب آن‌ همه ملت هستند، مانند مباحث مواد غذایی، بیشتر دقت کند. در این مسائل صداوسیما حتماً باید از مسئولان ذی‌ربط دعوت و سوال را در میزگردی طرح کنند که سایر مسئولان هم حضور داشته باشند، نه آنکه یک فرد به‌ تنهایی به‌ عنوان یک مسئول در رده‌های پایین، مطلبی را مطرح کند بدون اینکه کسی باشد که پاسخش را همان زمان بدهد.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: وقتی مساله‌ای در صداوسیما مطرح می‌شود، زمان زیادی لازم است تا دوباره بتوان پاسخی را در اذهان مردم جا بیندازیم. در این میان رسانه‌های خارجی هم این ذهنیت را ایجاد می‌کنند که واقعیت‌ها به مردم گفته نمی‌شود. بنابراین صداوسیما باید در این موضوعات بسیار مراقب باشد. انتظار داریم هرچه سریع‌تر صداوسیما با مسئولان مربوطه به همراه فردی که مساله آلوده بودن شیرها را مطرح کرده، میزگردی برگزار کند‌ و در آن مساله آلوده بودن شیرها عنوان و به آن پاسخ داده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر