کد خبر: 77847
A

تحلیل روزنامه کویتی القبس درباره سفرهای مداوم بن علوی به تهران ؛ آیا بن علوی پیام‌رسان واشنگتن و تهران است؟!

آیا بار دیگر نقطه شروع حل و فصل از مسقط آغاز می‌شود؟ با این پرسش شماری از رسانه‌های عربی مساله سفر دوباره‌ی یوسف بن علوی به تهران را مورد بررسی قرار دادند. روزنامه کویتی القبس در این رابطه ادعا کرد ظاهراً مرحله تقابل بین ایالات متحده و ایران به پایان رسیده است.

تحلیل روزنامه کویتی القبس درباره سفرهای مداوم بن علوی به تهران ؛ آیا بن علوی پیام‌رسان واشنگتن و تهران است؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ با این پرسش شماری از رسانه‌های عربی مساله سفر دوباره‌ی یوسف بن علوی به تهران را مورد بررسی قرار دادند.

 

روزنامه کویتی القبس در این رابطه ادعا کرد ظاهراً مرحله تقابل بین ایالات متحده و ایران به پایان رسیده است.

 

این روزنامه کویتی، به نقل از یک منبع آگاه در واشینگتن، خبر داد: داده‌هایی در دست است که نشان می‌دهند هر 2 طرف از سیاست تقابل عقب نشسته‌اند و در سایه تلاش‌های متراکم چند طرف خارجی از جمله عمان گام در راه آرام‌سازی گذاشته‌اند و پیام‌هایی هم بین تهران و واشینگتن رد و بدل شده است.

 

این دومین سفر یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، به تهران طی ماه جاری میلادی است. این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نیز چند روز قبل در راه بازگشت از هند به کشورش در پایتخت عمان مذاکراتی را ترتیب داد.

 

بن علوی در سفر اول خود به تهران هم اعلام کرده بود کشورش با هر 2 طرف ایرانی و آمریکایی روابط مهمی دارد و به نظرات هر دوی آنها گوش می‌دهد.

 

این منبع آگاه آمریکایی افزود: رایزنی‌ها و اتفاقاتی بین عمان و ایران درباره روابط ایران با ایالات متحده شکل گرفته است. تکرار سفرهای 2 طرف به این معنی است که پیشنهادهایی برای کاهش تنش میان ایران و امریکا  با واسطه گری عمان در حال رد و بدل است.

 

او محور اصلی مذاکرات را در حال حاضر حول محور آرام‌سازی اوضاع و بازگشت به مذاکرات حتی به شکل غیرعلنی تعریف کرد و ادامه داد: تمرکز فعلی بر مساله مبادله زندانیان بین 2 کشور است، در حالی که پرونده عراق و انتخاب نخست‌وزیری که مورد قبول 2 طرف باشد نیز جزو برنامه‌های این مذاکرات به شمار می‌رود.

 

منبع آمریکایی همچنین خبر داد: علاوه بر عمان، سفیر سوئیس در تهران نیز در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای صورت می‌دهد./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر