کد خبر: 78068
A

کدخدایی: حدود ۲۰۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها، حدود ۲۰۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند و بازهم امکان تغییر وجود دارد

کدخدایی: حدود ۲۰۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دیروز مرحله بررسی صلاحیت شورای نگهبان اول به پایان رسید. از امروز وارد مرحله دوم شورای نگهبان می‌شویم و شکایت‌ها که در یک مهلت سه روزه انجام شود در یک مهلت ۱۰ روزه بررسی می‌شود.

او افزود: بحث تحقیقات محلی مورد ایراد است، اما بسیاری از افرادی که تایید نشده بودند از طریق همین تحقیقات محلی به صلاحیت بازگشته‌اند، در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها، حدود ۲۰۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند و بازهم امکان تغییر وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: صاحب نظران سیاسی برای اظهارنظر درباره بررسی صلاحیت‌ها عجله نکنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان از مسئولان دولتی به قوه قضائیه شکایت می‌کند؟ گفت: ما اهل شکایت نیستیم، اما گلایه داریم.

کدخدایی تصریح کرد: دوستان در جریان جزئیات کار‌های ما هستند، ولی به گونه‌ای سخن می‌گویند که اطلاع ندارند، البته اگر جایی اتهام و افترایی به شورای نگهبان وارد شود به ما هم حق دهید که بتوانیم حقمان را پیگیری کنیم و اگر لازم باشد از طریق قوه قضاییه اقدام می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تعدادی از نماینده‌هایی که در مرحله قبل رد صلاحیت شدند در این مرحله تاییدصلاحیت شدند اظهار کرد: آقای محمود صادقی به دلیل اتهامات خلاف واقعی که به شورای نگهبان نسبت داد حضورا عذرخواهی کرد، اما باز به اظهاراتش ادامه داده که آن را پیگیری می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر