کد خبر: 78104
A

عبدالله ناصری : شورای نگهبان در رد صلاحیت ها سنگ تمام گذاشت / انتخابات امسال کمرنگ و با مشارکت حداقلی مردم صورت می گیرد./ کشور دیگر شاهد مجلس مستقل نخواهد بود

عبدالله ناصری: با حذف نیمی از جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی نخواهیم بود و شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها، سنگ تمام گذاشته است.

عبدالله ناصری : شورای نگهبان در رد صلاحیت ها سنگ تمام گذاشت / انتخابات امسال کمرنگ و با مشارکت حداقلی مردم صورت می گیرد./ کشور دیگر شاهد مجلس مستقل نخواهد بود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ «عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص تاثیر حذف یک جریان سیاسی بر حضور مردم در پای صندوق‌های رای، به برنا  گفت: با حذف نیمی از جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی نخواهیم بود و شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها، سنگ تمام گذاشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: شورای نگهبان در این دوره تندتر و خشن‌تر از دوره‌های قبل با رقبای خودش برخورد کرده است. علاوه بر این حوادثی نظیر دی ماه 96، آبان 98 و حجم بالای پرونده‌های مفاسد اقتصادی که عملا با نحوه رسیدگی به آنها مردم هم قانع نشدند و نیز بحران‌های ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی، عملا شرایط مشارکت را پایین آورده است.

ناصری با اشاره به تاثیر افزایش قیمت حامل انرژی در مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: با مصوبه افزایش قیمت بنزین، آن بخشی از مردم که مصمم به مشارکت در انتخابات مجلس بودند، باور خود را نسبت به کارکرد مجلس از دست دادند. در مجموع وقوع این حوادث و اتفاقات خبر از یک انتخابات کمرنگ را دارد.

او با بیان اینکه  «جدای از عملکرد شورای نگهبان اتفاقات دوسال اخیر مردم را نسبت به کارکرد صندوق رای و کارآمدی نظام مدیریتی کشور مسئله‌دار کرده است» عنوان کرد: البته حضور کمرنگ مردم در انتخابات برای نهادهای ذی‌ربط مانند شورای نگهبان مسئله ثانوی است.

 

ناصری در پایان با تاکید به اینکه «کشور دیگر شاهد مجلس مستقل با اقتدار با سخنان آتشین نخواهد بود» اضافه کرد: لذا برای این نهادها مجلسی کاملا همسو که از طریق آن بتوانند، کاملا امور مدنظر خود را پیش ببرند، بسیار مهم‌تر از حضور پرشکوه در پای صندوق‌های رای است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر