کد خبر: 78223
A

محمودی شاه نشین: دولت به کسی وام انتخاباتی نمی‌دهد/ استفاده از امکانات عمومی برای کاندیداها ممنوع است

محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: همواره پول‌های کثیف و غیرایرانی وارد انتخابات می‌شود که قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی جلوی این اتفاق را می‌گیرد. در این شرایط کسی حق ندارد پول غیرایرانی بگیرد محمودی شاه‌نشین با اشاره به کمک برخی از شرکت‌ها به کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ از منابع شرکت‌شان به بعضی از کاندیداها کمک می‌کردند که قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی جلوی کمک افراد حقوقی را می‌گیرد؛ برای مثال شرکتی بود که انحصار برنامه‌نویسی کامپیوتری را در کشور در اختیار داشت و از تعدادی از کاندیداها حمایت می‌کرد، اما در حال حاضر بر اساس قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، اشخاص حقوقی از کمک به کاندیداها منع شده‌اند.

محمودی شاه نشین: دولت  به کسی وام انتخاباتی نمی‌دهد/ استفاده از امکانات عمومی برای کاندیداها ممنوع است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به تصویب قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی گفت: این قانون اگر به‌واقع اجرایی شود و بر منابع هزینه‌های انتخاباتی نظارت کافی صورت گیرد، موجب می‌شود کاندیداها سخت هزینه کنند. بدین ترتیب عدالت نسبی اجرا و سقف هزینه‌کرد هر استان هم مشخص می‌شود.

 

او ادامه داد: در این شرایط کسانی که پولدار هستند زیادی خرج نمی‌کنند و کسانی هم که پول کمتری دارند می‌توانند حداقل‌ها را داشته باشند.

 

قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مانع ورود پول‌های غیرایرانی به انتخابات می‌شود

 

این نماینده مجلس به تاثیر تصویب قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی بر جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات اشاره کرد و افزود: همواره پول‌های کثیف و غیرایرانی وارد انتخابات می‌شود که قانون مزبور جلوی این اتفاق را می‌گیرد. در این شرایط کسی حق ندارد پول غیرایرانی بگیرد و کسانی که محکومیت مالی و مشکلات اقتصادی دارند نیز از دخالت در انتخابات و پول دادن به کاندیداها منع شده‌اند.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به کمک برخی از شرکت‌ها به کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ از منابع شرکت‌شان به بعضی از کاندیداها کمک می‌کردند که قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی جلوی کمک افراد حقوقی را می‌گیرد؛ برای مثال شرکتی بود که انحصار برنامه‌نویسی کامپیوتری را در کشور در اختیار داشت و از تعدادی از کاندیداها حمایت می‌کرد، اما در حال حاضر بر اساس قانون شفافیت منابع تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، اشخاص حقوقی از کمک به کاندیداها منع شده‌اند.

 

او ادامه داد: اگر کسی بخواهد به کاندیداها کمک کند، در درجه اول باید حقیقی باشد و مسیر بانکی پول‌هایش هم مشخص شود. در خصوص هزینه‌کردها این قانون شفافیت خوبی دارد و موثر است.

 

استفاده از امکانات عمومی برای کاندیداها ممنوع است

 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به شیوه استفاده کاندیداها از امکانات عمومی اشاره کرد و توضیح داد: استفاده از امکانات عمومی برای کاندیداها ممنوع شده است؛ برای مثال در یکسری مراکز یا در سالن اجتماعات شهرها با پرداخت اجاره می‌توانند پوستر بچسبانند و تبلیغ کنند که برای همه کاندیداها یکسان خواهد بود. بنابراین کاندیداها با پرداخت هزینه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

 

محمودی شاه‌نشین اضافه کرد: کاندیداها می‌توانند از فضای مجازی در بخش صوت و تصویری به‌ تناسب استفاده کنند. این موارد در قانون جدید آمده است.

 

دولت و نظام به کسی وام انتخاباتی نمی‌دهد

 

او در آخر اعلام کرد که در کشور وام انتخاباتی وجود ندارد و در توضیح آن گفت: وامی به کاندیداهای انتخابات داده نمی‌شود مگر اینکه این افراد به‌شخصه برای دریافت وام اقدام کنند. اما دولت و نظام به کسی وام انتخاباتی نمی‌دهد و این کار سابقه نداشته است. اگر سهمیه کاغذی هم داده شود به چاپخانه‌ها می‌دهند نه به نماینده خاص.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر