کد خبر: 78341
A
گاف شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها؛

روند رد صلاحیت یک نامزد انتخابات مجلس یازدهم/ هر چقدر به "رد صلاحیت" خود شکایت می کردم می گفتند شکایت نکردی! + اسناد

یک کاندیدای مجلس یازدهم از گم شدون مدارکش و عدم بررسی صلاحیتش پیس از چند بار اعتراض خبر داده است. پیمان تحقیقی عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفته است؛ هر چقدر به "رد صلاحیت" خود شکایت می کردم می گفتند شکایت نکردی!

روند رد صلاحیت یک نامزد انتخابات مجلس یازدهم/ هر چقدر به "رد صلاحیت" خود شکایت می کردم می گفتند شکایت نکردی! + اسناد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پیمان تحقیقی عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شده بود، روند رد صلاحیت خود در شورای نگهبان را در گفت‌و‌گویی با ایلنا تشریح کرد.

این داوطلب رد صلاحیت شده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در تاریخ مقرر شده برای ثبت‌نام کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردم و کلیه مدارک خود را تحویل داده و رسید مربوطه را دریافت کردم. همه کاندیداها ازجمله بنده نیز پس از این مرحله منتظر نظر هیئت‌های اجرایی می‌مانیم.

وی افزود: بنده در تاریخ ۹۸.۰۹.۲۷ نامه‌ای که مربوط به نظر هیئت اجرایی استان بود را از فرمانداری دریافت کردم. در آن نامه بنده را به استناد بند ۵ ماده ۲۸ قانون انتخابات که مربوط به عدم احراز مدرک تحصیلی است، رد کردند. به بنده گفته شد که مدرک تحصیلی خود را مجددا ارائه کنید و طی نامه‌ای درخواست دهید تا جهت بررسی مجدد ضمیمه پرونده شود.

تحقیقی ادامه داد: بنده نیز یک روز بعد یعنی در تاریخ ۹۸.۰۹.۲۸ به فرمانداری تهران مراجعه کردم و مدرک تحصیلی برابر اصل شده خود را بلافاصله تحویل هیئت نظارت استان داده و مجددا رسید دریافت کردم؛ رسید شکایت داوطلب از هیئت اجرایی.

وی تصریح کرد: سپس در انتظار بودم تا جواب به بنده ابلاغ شود که هیچ نوع پیامکی مبنی بر رد یا تایید صلاحیت دریافت نکردم درنتیجه به دفتر معاونت سیاسی فرمانداری تهران مراجعه کردم که به بنده گفتند در سیستم «عدم شکایت از هیئت اجرایی» درج شده است. بنده آن رسید شکایت از هیئت اجرایی را به مسئولان مربوطه در فرمانداری تهران نشان دادم و آن‌ها نیز تعجب کردند که چطور می‌شود که شما شکایت خود را تنظیم کرده‌اید ولی در سیستم اینچنین درج شده است؟

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار عنوان کرد: پس از آن بنده جهت پیگیری موضوع، جهت انجام شکایت مجدد و همچنین جهت تحویل مجدد مدارک به ورزشگاه تختی مراجعه کردم، آنجا دوباره شکایتی را تنظیم کردم و مدرک تحصیلی برابر اصل شده خود را در تاریخ ۹۸.۱۰.۲۵ به پیوست تحویل دادم و حتی سه نفر را به عنوان معتمد معرفی کردم و دوباره رسید شکایت داوطلب به دبیرخانه شورای نگهبان را دریافت کردم. سپس منتظر پاسخ بودم که ببینم تایید یا رد صلاحیت شده‌ام.

وی ادامه داد: در تاریخ ۹۸.۱۱.۱۲ که یکی از آخرین مراحل اعلام نتایج بعد از اعتراضات بوده است به بنده چنین ابلاغ شده که در اجرای تبصره یک ماده ۳۵ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات، شورای نگهبان به استناد عدم شکایت از رد هیئت اجرایی صلاحیت شما را به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی رد کرده است.

وی گفت: این فرایند کلی بوده که بنده پیگیری کردم و هیچ‌گونه پاسخی دریافت نکردم و با هر تلفنی هم که از طرف شورای نگهبان در اختیارم بوده تماس می‌گیرم اما هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنم.

تحقیقی سپس به طرح چند پرسش پرداخت و گفت: چطور می‌شود که بنده تمام مراحل را طی کردم و رسید‌های مربوطه را هم دریافت کردم اما برای بنده به دلیل «عدم شکایت از رد هیئت اجرایی» رد صلاحیت می‌زنند؟ پرونده بنده الان در چه مرحله‌ای است؟ پرونده بنده الان کجاست؟

1

2

3

4

5

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر