کد خبر: 78362
A

واکنش «الهام امین زاده» به قرار گرفتن در لیست انتخاباتی قالیباف/ دغدغه اصلی من خدمت است گاهی در دولت روحانی و گاهی..

معاون حقوقی اسبق رییس‌جمهور گفت: عدالت اقتضا می‌کند که همه گروه‌های سیاسی فرصت برابر برای رقابت و حضور در صحنه انتخابات داشته باشند.

واکنش «الهام امین زاده» به قرار گرفتن در لیست انتخاباتی قالیباف/ دغدغه اصلی من خدمت است گاهی در دولت روحانی و گاهی..

به گزارش دیده بان ایران، الهام امین‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری با دولت روحانی در سه سال ابتدایی آن و احتمال حضور در یک لیست مشترک با محمدباقر قالیباف، گفت: دغدغه اصلی برای من خدمت حقوقی به کشور است که هم در قوه مجریه به عنوان معاون رئیس جمهور و هم در مجلس به عنوان نماینده ملت تلاش کردم این مساله را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: زمانی که چنین مسئولیتی در دولت دارید، مساله اصلی مبحث اجرای قانون است و در کنار آن موظف هستید مسائل حقوقی کشور را رصد کنید و نگاه احترام به قانون را گسترش دهید.

امین‌زاده در ادامه با تاکید بر تلاش برای خدمت به جامعه بر اساس تخصص، ابراز داشت: مواردی که در سوال اشاره شد به این امر بر می‌گردد که بخواهیم براساس حرفه و تخصصی که یاد گرفته‌ایم به کشور و جامعه خدمت کنیم، طبیعتا هرجا که بستر خدمت وجود دارد، فرد باید ورود کند و خدمت کند، به شخصه حتی در دانشگاه هم تلاش کردم از این فرصت استفاده کرده و دانشگاه را با قوه مقننه یا قوه مجریه نزدیک کنم.

معاون اسبق حقوقی رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره علت جدایی از دولت و اینکه آیا در دولت با فرد یا گروهی اختلاف نظر داشته است، بیان داشت: رییس جمهور می‌تواند با اختیاراتی که دارد و نوع همکاری که با همکاران خود دارد در خصوص اینکه که یک نفر در کابینه بماند یا برود،‌ تصمیم بگیرد و این از حقوق و اختیارات ایشان است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ردصلاحیت های صورت گرفته از میان نمایندگان فعلی و همچنین چهره‌های سیاسی، گفت: فلسفه این کار که وضعیت صلاحیت مالی و اخلاقی افراد تایید شود امر اشتباهی نیست به هر حال این امر که باید یک نماینده پاکدست وارد مجلس شود اهمیت دارد و از آنجا که برای همه ملت امکان شناسایی و رصد این مساله وجود ندارد به همین جهت نیاز است که نهادی باشد تا بتواند این مساله را ارزیابی کند.

وی در ادامه به چگونگی روند این بررسی‌ها اشاره و تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از اهدافی که دارم این است که مقررات مربوط به انتخابات را اصلاح کنیم چرا که گاهی در اثر این مساله دلگیری و دلخوری‌هایی به وجود می‌آید، علیرغم اینکه نباید افرادی که دست درازی به بیت المال دارند اجازه ورود به مجلس پیدا کنند اما از طرف دیگر در این زمینه گاهی پیگیری‌ها و تحقیقات ممکن به شکلی صورت بگیرد و افرادی به ناروا چنین مساله‌ای(ردصلاحیت) برایشان رقم بخورد، به نظرم قانون یک مقداری مشکل دارد و لازم است که این فرآیند اصلاح شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و این که ردصلاحیت‌های انجام شده، امکان حضور فعال در انتخابات را از مردم گرفته است، اظهار داشت: من فکر می‌کنم عدالت اقتضا می‌کند که همه گروه‌های سیاسی فرصت برابر برای رقابت و حضور در صحنه انتخابات داشته باشند و طبق آماری که هست در بین نمایندگان مجلس از هر دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب تعداد برابری ردصلاحیت شده‌اند و در بین فعالان سیاسی هم از هر دو جناح ردصلاحیت صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر عدالت باشد مردم خودشان ارزیابی خواهند کرد و می‌توانند مشارکت پرشوری هم در انتخابات داشته باشند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر