کد خبر: 78374
A
دیده بان ایران اظهاراتفعال تندرو اصولگرا را بررسی می کند؛

تشویش اذهان عمومی به سبک «حزب موتلفه»/ حمیدرضا ترقی: اصلاح‌طلبان به دنبال اردوکشی خیابانی هستند!

برخی فعالان سیاسی با سابقه نزدیک به جریان تندروی اصولگرایی کشور همچون گذشته و در آستانه انتخابات با استفاده از کلید واژه های تکراری مانند «فتنه» و یا «اغتشاش» سعی دارند عدم ارائه لیست از سوی اصلاح طلبان را فتنه جدید نامگذاری کنند.

تشویش اذهان عمومی به سبک «حزب موتلفه»/ حمیدرضا ترقی: اصلاح‌طلبان به دنبال اردوکشی خیابانی هستند!

به گزارش دیده بان ایران؛ کمتر از دو هفته تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و در حالیکه برخی احزاب اصلاح طلبان فانوس به دست به دنبال کشف نامزد نزدیک به جریان خود هستند، اصولگرایان با تعدد نامزد روبرو هستند و در برخی موارد هم بر سر بستن لیست ائتلاف به چالش جدی برخورده اند.

تا جاییکه تا به امروز اعضای جبهه پایداری با جبهه ائتلاف اصولگرایان به نقطه اشتراک قابل ذکری جهت ائتلاف نرسیده و همچنان بر روی این مسئله تاکید دارند که اصلح تر از نامزدهای این جبهه برای کرسی های نمایندگی مجلس یازدهم وجود ندارد.

این در حالی است که برخی دیگر از اصولگرایان ضمن انتقاد از اعتماد به نفس بالای جریان اصولگرایی نسبت به نتیجه آرای مردم و مجلس یازدهم اظهار نگرانی کردند.

اما از سوی دیگر برخی فعالان سیاسی با سابقه نزدیک به جریان تندروی اصولگرایی کشور همچون گذشته و در آستانه انتخابات با استفاده از کلید واژه های تکراری مانند «فتنه» و یا «اغتشاش» سعی دارند عدم ارائه لیست از سوی اصلاح طلبان را فتنه جدید نامگذاری کنند.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی روز گذشته در همین رابطه و در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به بیانیه اخیر شورایعالی اصلاح طلبان درباره عدم ارائه لیست مشترک گفته است که "اصلاح‌طلبان می‌خواهند اگر انتخابات به نفع آنها نشد با اردوکشی‌های خیابانی سال ۸۸ را تکرار کنند."

ادعایی که از منظر حقوقی جای تامل دارد و باید از این عضو حزب با سابقه موتلفه سوال کرد که با کدام ادله جناج مقابل خود را متهم به «اقدام علیه امنیت ملی» می کنید؟

پس از اعلام نتایج بررسی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم و زدصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان، برخی اصولگرایان بارها در گفت و گو با رسانه های خود اعلام کردند که طرح موضوع رد صلاحیت ها از سوی اصلاح طلبان تنها مظلوم نمایی است و این جریان فقط در تهران 134 نامزد تایید صلاحیت شده دارد.

ادعایی که روز چهارشنبه و در جریان مناظره مصطفی تاجزاده و جلیل محبی از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم مطرح شد اما با وجود گذشت چند روز از این ادعا هنوز لیست و اسامی این 134 اصلاح طلب تهران از سوی اصولگرایان منتشر نشده است.

آنچه که مشخص است اصولگرایان در انتخابات آتی نه تنها انتظار دارند که برنده بی چون و چرای این مسابقه نام بگیرند  بلکه همواره با مطرح کردن این موضوع که اصلاح طلبان سعی در اغتشاش و تحریم انتخابات را دارند، سعی می کنند تا با این بهانه حریف دست و پا بسته ای را برای خود فراهم کنند تا لااقل دعای کسانی که قصد شرکت در انتخابات را ندارند، بدرقه نمایندگان آنها در مجلس یازدهم نباشد.

 

 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر