کد خبر: 78392
A
علی تاجرنیا:

نمونه یکدست شدن حاکمیت دوره احمدی‌نژاد بود/ اداره کشور به صورت تک‌جناحی ما را وارد چالش‌های جدید می‌کند

عضو حزب اتحاد ملت گفت: بدون شک، رویکرد اداره کشور به صورت تک‌جناحی نه تنها پاسخگو نخواهد بود بلکه ما را وارد چالش‌هایی می‌کند که بیرون آمدن از آن زمان و انرژی زیادی از کشور می‌‌گیرد.

نمونه یکدست شدن حاکمیت دوره احمدی‌نژاد بود/ اداره کشور به صورت تک‌جناحی ما را وارد چالش‌های جدید می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت ایران، گفت: یکی از مشکلاتی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز وجود داشته این است که جریان‌های حاکم سعی کرده‌اند بخش‌های منتقد را حذف کنند. این ماجرا از همان ابتدای پیروزی انقلاب شروع شد، منتها با پایان جنگ و بعد از ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی شدت گرفت.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به حذف جریان‌ها در کشور گفت: هر از چند گاهی بخش‌هایی را حذف می‌کنیم به حساب اینکه اگر در داخل کشور یک‌صدایی به وجود آید، انسجام شکل می‌گیرد و بدین ترتیب حذف‌ها را برای اذهان عمومی توجیه می‌کنیم.

 

تاجرنیا با اشاره به پیامدهای حذف جریان‌های سیاسی در کشور عنوان کرد: پیامد این مساله خارج کردن بسیاری از ظرفیت‌های مدیریتی نظام و سپردن آنها به دست کسانی است که لزوماً صلاحیت این کار را نداشته‌اند.

 

نمونه یکدست شدن حاکمیت دوره احمدی‌نژاد بود

 

عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره نتیجه یکدست شدن مجلس و حاکمیت گفت: نمونه یکدست شدن حاکمیت را در دوران آقای احمدی‌نژاد و همچنین تبعات آن را به لحاظ بین‌المللی و اقتصادی دیدیم.

 

او با اشاره به مشکلات فعلی کشور گفت: امروز حتی بخش عمده‌ای از مشکلاتی که داریم به نوعی به سیاست‌هایی که در آن زمان مطرح شد برمی‌گردد.

 

تاجرنیا در ادامه تاکید کرد: بنابراین، بدون شک، رویکرد اداره کشور به صورت تک‌جناحی نه تنها پاسخگو نخواهد بود بلکه ما را وارد چالش‌هایی می‌کند که بیرون آمدن از آن زمان و انرژی زیادی از کشور می‌‌گیرد.

 

هنوز در اجزای مختلف تداخل مسئولیت‌ و تداخل نهادهای موازی وجود دارد

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همراه نبودن دولت و مجلس را مسبب وقوع 2 اتفاق قلمداد کرد که آن را این‌طور برشمرد: یا دولت سعی می‌کند خود را همراه و هماهنگ کند که در این صورت با توجه به اینکه طبق عرف، نمایندگان در امور اجرایی هم دخالت می‌کنند، مجبور به تابعیت از آنها می‌شود. یا بر سیاست‌های خود اصرار خواهد کرد که باز هم مشکلاتی بین دولت و مجلس پیش خواهد آمد.

 

عضو حزب اتحاد ملت ایران در پایان گفت: هنوز به صورت جدی حیطه وظایف نهادها تدوین نشده است؛ در اجزای مختلف تداخل مسئولیت‌ و تداخل نهادهای موازی وجود دارد و طبیعتاً این مساله در اواخر دوره دولت منجر به انجام اقداماتی در کشور می‌شود. در نهایت هم آنچه بیشتر آسیب خواهد دید اعتماد مردم به مجموعه و کلیت مدیران نظام است فارغ از اینکه در چه نهادی حضور دارند./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر