کد خبر: 78596
A

نماینده اصولگرای مردم تبریز: مشکل مردم این نیست که چه تفکر و جریان سیاسی‌ای وارد مجلس می‌شود

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس، در توضیح شاخص‌های یک نماینده خوب گفت: مردم برایشان فرقی ندارد چه جریان فکری و سیاسی‌ای وارد مجلس می‌شود، بلکه این مهم است که نماینده آنها دارای روحیه انقلابی‌گری، خدمتگزاری و جهادی باشد و تحلیل درستی از شرایط موجود کشور به دست دهد. مردم توقع دارند نماینده آنها انتظارات‌شان را برآورده کند نه اینکه دنبال بازی‌های سیاسی باشد.

نماینده اصولگرای مردم تبریز:  مشکل مردم این نیست که چه تفکر و جریان سیاسی‌ای وارد مجلس می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ با روشن شدن وضعیت نامزدهای انتخاباتی به مجلس یازدهم و طیف سیاسی‌شان، همفکران این جریان‌ها دنبال تشریح شاخص‌های نماینده خوب از نظر خود و معرفی آن به مردم هستند. برخی افراد از جمله محمداسماعیل سعیدی، نماینده اصولگرای مجلس دهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، یک نماینده خوب را فردی با شاخص‌های شجاعت و انقلابی‌گری و روحیه جهادی می‌داند. تلقی عده‌ای دیگر این است که نماینده برنامه‌محور باشد و در عین حال به آرمان‌های شهدا وفادار بماند.

 

ولی محمدعلی افشانی، شهردار پیشین تهران و از معدود نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت‌شده مجلس یازدهم، اعلام کرده است: «نمایندگانی باید به مجلس بروند که منافع مردم را بر منافع خویش اولویت دهند، توان پاسخگویی به نیازهای مردم را داشته باشند و مبارزه با فساد را در دستور کار خود بگذارند.»

 

یک نماینده خوب باید برای حل مشکلات جامعه با برنامه پیش برود

 

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس، ویژگی‌های نمایندگان منتخب مردم را این‌گونه برشمرد: یک نماینده خوب باید به مردم و مشکلات‌شان توجه کند و تحلیل درستی از شرایط موجود جامعه به دست دهد و در عین حال برای حل مشکلات جامعه با برنامه پیش برود.  

 

نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: یک نماینده خوب باید از نظر اعتقادی به آرمان‌های ملت و شهدایی که به خاطر آن جان خود را فدا کرده‌اند، وفادار باشد. همچنین مقابل فشارهایی که برای اعمال نفوذ و تغییر نظر بر او وارد می‌شود محکم بایستد و فقط رضای خدا و مصالح ملت را در نظر بگیرد.

 

سعیدی یکی دیگر از شاخص‌های نماینده مجلس را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: یک نماینده خوب باید بتواند در شرایط سخت تصمیمات مهم و به‌موقع و در عین حال عملیاتی بگیرد. طرفدار پابرهنگان باشد و شرایط آنها را درک کند.

 

سعیدی در توضیح اوضاع اقتصادی فعلی کشور گفت: به خاطر وضع اقتصادی جامعه، بخش عمده‌ای از مردم که البته طرفدار انقلاب و آرمان‌های نظام هستند از نظر مالی شرایط خوبی ندارند. این بخش از جامعه توقع دارند نمایندگان به وضعیت آنها توجه داشته باشند، نه اینکه به صاحبان قدرت و پول پیوند بخورند و آنها را فراموش کنند.

 

نمایندگان استقلال رأی و نظر خود را حفظ کنند

 

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا یک مجلس یکدست با یک تفکر سیاسی خاص می‌تواند مجلس ایده‌آلی باشد» گفت: جریان‌های سیاسی مختلف در مجلس حضور دارند و ممکن است اقلیت یا اکثریت مجلس را تشکیل دهند؛ مثلاً اکثریت امروز، اقلیت مجلس بعدی باشند.

 

نماینده اصولگرای مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: مهم نیست چه جریان سیاسی‌ای در مجلس حضور دارد، مهم این است که نمایندگان دارای شاخص‌ها و روحیات انقلابی‌گری، خدمتگزاری و شجاع باشند و استقلال رأی و نظر خود را حفظ کنند.

 

سعیدی ادامه داد: اگر چنین افرادی وارد مجلس شوند، مجلس خوبی خواهیم داشت؛ اما اگر همچنان دنبال این باشیم که چه طیف سیاسی و جریانی وارد مجلس شده‌اند، باز هم مشکلات ادامه خواهد یافت.

 

جریان‌های سیاسی برای مردم مهم نیست؛ بلکه کارآمدی اهمیت دارد

 

این نماینده اصولگرای مجلس در جواب این پرسش که «آیا حذف یک سلیقه سیاسی خاص از انتخابات مشارکت عمومی را کاهش نمی‌دهد؟» گفت: مشکل مردم این نیست که چه تفکر و جریان سیاسی‌ای وارد مجلس می‌شود بلکه باید اعتماد عمومی‌ای که به دلیل عملکرد نامناسب دولت مخدوش شده است، اصلاح شود. مردم دنبال فلان طیف سیاسی نیستند، به دنبال کارآمدی نمایندگان هستند.

 

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان گفت: مردم سیاسی فکر نمی‌کنند؛ بلکه به این فکرند که مجلسی که تشکیل می‌شود دنبال برآورده کردن توقع و مطالبات آنهاست یا باز وارد بازی‌های سیاسی می‌شود./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر