کد خبر: 78731
A

انتقاد زیباکلام از لیست «یاران هاشمی» کارگزاران

صادق زیباکلام در ارتباط با لیست «یاران هاشمی» حزب کارگزاران می گوید که واقعا مشخص نیست این حزب از کجا یقین کرده که اگر مرحوم آیت‌الله هاشمی زنده بود، از این لیست و افراد حمایت می‌کرد.

انتقاد زیباکلام از لیست «یاران هاشمی» کارگزاران

به گزارش دیده بان ایران؛ صادق زیباکلام در ارتباط با لیست «یاران هاشمی» حزب کارگزاران می گوید که واقعا مشخص نیست این حزب از کجا یقین کرده که اگر مرحوم آیت‌الله هاشمی زنده بود، از این لیست و افراد حمایت می‌کرد.

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: «اقدام روزنامه سازندگی و اساسا تلاش حزب کارگزاران برای بهره‌برداری‌ از اعتبار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان اقدام سوال‌برانگیز ارزیابی کرد. هزینه کردن اعتبار ایشان در شرایطی است که خود نیز می‌دانند، بخشی قابل توجه از طرفداران اصلاحات که چهار سال قبل یک و نیم میلیون از آن‌ها به فردی همچون محمد رضا عارف به عنوان سر لیست اصلاح‌طلبان رای دادند اکنون در صورت نامزد شدن مجدد او 100 هزار رای هم کسب نمی‌کند. روزنامه سازندگی و حزب کارگزاران به طور حتم چنین امری را می‌دانند و نسبت به آن واقف هستند که بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی طرفداران اصلاحات پای صندق رای نمی‌آیند.»

وی افزود: «در کم‌ترین حالت اقدام حزب کارگزاران برای هزینه کردن نام اعتبار مرحوم آیت‌الله هاشمی را می‌توان نوعی عدم امانت‌داری مناسب ارزیابی کرد.»

کارگزاران از کجا می داند که اگر آیت الله هاشمی زنده بود، از این لیست حمایت می کرد / از کجا به این اطمینان رسیده اید که این کاندیداها را مورد حمایت هاشمی معرفی می کنید؟ / تلاش حزب کارگزاران برای هزینه کردن از اعتبار آیت‌الله هاشمی سوال‌برانگیز است / این نوع بهره برداری از اعتبار «آیت الله» عدم امانت داری است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی دیگر از گفت‌های خود تاکید کرد: «کارگزاران سازندگی و روزنامه سازندگی واقعا مشخص نیست از کجا این یقین را دارند که اگر ایشان زنده می‌بودند و با توجه به وضعیتی که صندوق رای در کشور پیدا کرده، از این لیست و افراد حمایت می‌کرد.»

زیباکلام در ادامه تصریح کرد: «با توجه به عملکردی که جریان‌های تندرو طی چند سال گذشته و علی‌الخصوص بعد از 29 اردیبهشت که حسن روحانی رئیس‌جمهور شدند و ما شاهد بودیم به صورت مرتب طرفداران و بدنه اجتماعی جریان اصلاح‌طلب در حال ریزش است، واقعا مساله این است که همچنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم را به حضور فراگیر ترغیب می‌کردند یا خیر؟ من در باب این موضوع مطمئن نیستم که از این لیست حمایت می‌کردند.»

وی افزود: «رغبت دارم از سازندگی و کارگزاران این پرسش را مطرح کنم که آن‌ها این اطمینان را از کجا به دست آورده‌اند که تحت عنوان «یاران هاشمی» لیست ارائه می‌دهند و حتی فراتر از آن خود را تحت حمایت او معرفی می‌کنند.»/ انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر