کد خبر: 78758
A
ندا لیست انتخاباتی نمی‌دهد

صادق خرازی: چطور فردی که ردصلاحیت می‌شود بعدا وزیر اطلاعات می شود؟

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: چطور می‌توانیم توجیه کنیم که ۹۰ نماینده فاسد در مجلس است؟

صادق خرازی: چطور فردی که ردصلاحیت می‌شود بعدا وزیر اطلاعات می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  سیدمحمدصادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان، با حضور در  برنامه تلویزیونی «بدون توقف» که ۲۶ بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه هر که انتخابات را تحریم کند می‌خواهد این کشور به سمت نابودی برود، گفت: تحریم‌کنندگان انقلاب در اتاق فکر غرب و شرق نشستند.

خرازی در ادامه در خصوص نقش احزاب در انتخابات اظهار کرد: بخش عمده‌ای از ریزش‌ها و رویش‌ها در احزاب گام‌هایی است که در کشورهایی مثل کشور ما حاکمیت برمی‌دارد و هزینه آن را هم حاکمیت و دولت می‌دهد و اتفاقا چیستی و چرایی اقبال و عدم اقبال مردم را به همراه دارد. من اگر می‌گویم مشارکت مردم آسیب می‌بیند، آسیب مشارکت مردم را فقط در شورای نگهبان نمی‌بینم. من آسیب مشارکت مردم را در عملکرد دولت هم می‌بینم. اگر بخواهیم سهم هر کسی را مشخص کنیم آن موقع باید کارشناسان بنشینند و در مورد نظرسنجی‌هایی که در کشور هست بحث کنند.

خرازی با تأکید بر اینکه انتخابات ما نباید تضعیف شود، عنوان کرد: شما نقد دارید به صحبت‌های رئیس‌جمهور من هم قبول دارم، اما این طرف هم بپذیریم که چطور می‌توانیم توجیه کنیم که ۹۰ نماینده فاسد در مجلس است؟، هر که انتخابات را تحریم کند متعلق به بیگانگانی است که می‌خواهند این کشور به سمت نابودی برود، یک روز خوش این کشور در کنار مردم نبودند، تحریم‌کنندگان انتخابات کسانی هستند که در اتاق فکر غرب و شرق نشستند، این را تردید نکنید که نه آمریکا دلش برای ما سوخته نه اروپا و نه همسایگانی داریم که به آنها بتوانیم تکیه کنیم.

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به اینکه بگذارید کلام دیگران، سخنان دیگران و دغدغه دیگران گفته شود، اظهار کرد: چرا سازوکارها به گونه‌ای است که فردی رد صلاحیت می‌شود، بعد از یک انتخابات دیگر وزیر اطلاعات می‌شود خوب این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد باید ایرادات را رفع کنیم، اگر این ایرادات را رفع نکنید نمی‌توانید دیدگاه‌های یک بخشی از جامعه را همراه خود بکنید، در حالیکه ما می‌خواهیم خدمتگزار و خادم همه جامعه باشیم. 

این سیاستمدار و دیپلمات کشورمان در ادامه گفت: اگر روحیه و مشارکت مردم در انتخابت پائین بیاید وجدان خود بیدار انسان نمی‌تواند قبول کند که شورای نگهبان مسئول است، دولت، روحانیت، مجلس هم مسئول است، بی‌تفاوتی‌ها مسؤلند، این همه اتفاقات در کشور می‌افتد یک مسئول صادقانه نمی‌آید استعفا دهد بگوید من مسئولم، این‌ها واقعیت‌های این کشور است همه را باید در یک سبد دید و واقع‌بینانه، منصفانه و خردمندانه از کیان منافع ملی کشور دفاع کرد.

خرازی همچنین یادآور شد: انتخابات چه بدخواهان بخواهند و چه نخواهند برگزار می‌شود، دغدغه راجع به چگونگی و کیفیت آن است، یک سازوکاری دوستانه و برادرانه با بعضی از دوستان شورای نگهبان که صاحب تفکر و اندیشه هستند، طی همین یکی دو هفته مطرح کردم و خود آنها هم می‌گفتند؛ ما در خیلی جاها قانون دست‌مان را بسته و دوستان ناچارند نگاه حقوقی و قانونی به بعضی از مسائل داشته باشند و بر اساس اطلاعاتی که جمع می‌شود تصمیم می‌گیرند.

همچنین حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان که پیش از این قرار بود لیست مستقلی از احزاب اصلاح‌طلب در تهران بدهد، اعلام کرد که برنامه‌ای برای لیست دادن در تهران ندارد.

سید شهاب الدین طباطبایی سخنگوی ندای ایرانیان با اعلام این خبر گفت: از روز اول در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تحلیل مان این بود که باید سه انتخابات گذشته را تکرار کرد و اجازه نداد چهره‌های افراطی به مجلس راه پیدا کنند. گفتیم باید با مردم صادقانه حرف زد، مشکلات را گفت و بابت کاستی‌ها از آنان عذرخواست و با شجاعت لیست  انتخاباتی ارائه کرد و نتیجه انتخابات را هرچه باشد پذیرفت.

وی ادامه داده است: بعد از اعلام صلاحیت‌های کاندیداها و پس از تصمیم شورایعالی با احزابی که تمایل به شرکت در انتخابات داشتند رایزنی‌های زیادی داشتیم. حزب کارگزاران سازندگی یک لیست 30 نفره  و 8 حزب دیگر اصلاح طلب لیست دیگری منتشر کردند. هر دو فهرست سرلیست واحد و مشترکات زیادی دارند. ایده آل ما این بود که در نهایت یک لیست از دل جریان اصلاحات خارج شود و البته هنوز ناامید نیستیم و امیدواریم و تلاش میکنیم ‌طی دو روز آینده این اتفاق بیفتد. 

طباطبایی خاطرنشان کرد:‌ بر همین اساس معتقدیم دادن لیست جدید انتخاباتی اصلاح طلب مشکلی را از مردم و جریان اصلاح طلب حل نمی‌کند و تنها لیستی به لیستی‌های قبلی اضافه می شود و مردمی که قصد رای دادن دارند را هم سردرگم می کند. برای همین از دادن لیست جدید خودداری و دو لیست دارای مشترکات فراوان  موجود را با تاکید بر کاندیداهای جوان اصلاح طلبِ فهرست به مردم‌ معرفی خواهیم کرد./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر