کد خبر: 78863
A

چند ضلعی مبهم انتخابات!

سمانه عیوضی فعال رسانه ای نوشت؛ تبلیغات انتخابات مجلس 98 از روز پنجشنبه 24 بهمن در حالی کلید خورد که اجماع و نظر واحدی در میان اصولگرایان شکل نگرفته است . ارائه چند لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان در شرایط فعلی یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود، البته به نظر می‌آید شاهد لیست‌های دیگری نیز خواهیم بود و یا حتی افرادی به صورت مستقل، از این جریان وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی شوند. اصولگرایان تاکنون برای انتخابات مجلس 98 چند فهرست از جمله لیست 20 نفره راه‌نو به سرلیستی محمدباقر قالیباف، فهرست جبهه پایدارى به سرلیستى آقاتهرانى و فهرست ائتلاف مردم متشکل جمعی از وزرا و مسئولان دولت‌های نهم و دهم را ارائه داده‌اند

چند ضلعی مبهم انتخابات!
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سمانه  عیوضی فعال رسانه ای نوشت؛ تبلیغات انتخابات مجلس 98 از روز پنجشنبه 24 بهمن در حالی کلید خورد که اجماع و نظر واحدی در میان اصولگرایان شکل نگرفته است . اصلاح‌طلبان نیز در آن سوی رقابت‌های انتخاباتی همچنان از معرفی کاندیداهای خود در تهران و ارائه لیست اقدامی نکرده‌اند.
ارائه چند لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان در شرایط فعلی یک خطای استراتژیک محسوب می‌شود، البته به نظر می‌آید شاهد لیست‌های دیگری نیز خواهیم بود و یا حتی افرادی به صورت مستقل، از این جریان وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی شوند. 

 

اصولگرایان تاکنون برای انتخابات مجلس 98 چند فهرست از جمله لیست 20 نفره راه‌نو به سرلیستی محمدباقر قالیباف، فهرست جبهه پایدارى به سرلیستى آقاتهرانى و فهرست ائتلاف مردم متشکل جمعی از وزرا و مسئولان دولت‌های نهم و دهم را ارائه داده‌اند البته در این میان جای لیست حزب موتلفه خالی است. چرا که پس از انتخابات ریاست جمهوری 96 حزب موتلفه تأکید داشت که برای انتخابات‌های بعدی حتماً به صورت مستقل وارد خواهد شد، همانطور که سید مصطفی میرسلیم از انتخابات 96 کناره گیری نکرد، حالا باید دید از انتخابات مجلس نیز کناره‌گیری خواهد کرد و یا خیر! 

 

این چند دستگی نمی‌تواند به نفع یک جریان محسوب شود، البته می‌تواند یک سیاست انتخاباتی باشد و به قولی در دقیقه نود برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی یک فرد شناخته شده که ممکن است قالیباف باشد، از انتخابات انصراف دهد و یک لیست واحد از سوی این جریان ارائه گردد. در غیر اینصورت این چند دستگی کاملا به زیان جریان اصولگرایی خواهد بود‌؛ زیرا انتخابات ریاست جمهوری 92 می‌تواند شاهد خوبی برای این مطلب باشد.

 

نکته قابل تأمل در این چند فهرست، لیست 20 نفره راه نو به سرلیستی قالیباف است، چرا که اصلاح‌طلبان قصد ندارند لیست 30 نفره‌ای در تهران به دلیل رد صلاحیت‌ها ارائه دهند که در این صورت شاید ائتلاف نانوشته و ناگفته‌ای میان اصلاح‌طلبان و جریان نواصگرایی قالیباف شکل گرفته باشد.
در آن سوی میدان، اصلاح‌طلبان همچنان تکلیف مشخصی در این انتخابات ندارند و شاید عدم موضع‌گیری آنان در این انتخابات به دلیل این باشد که تصمیمات جریان مقابل همچنان با ابهام و چند دستگی مواجه است. از این رو این جریان با رعایت احتیاط قدم‌های خود را بر می‌دارد و شاید رد صلاحیت‌ها به نفع این جریان باشد چرا که با اختلاف نظر کمتر به یک لیست واحد خواهند رسید.

 

سمانه عیوضی
فعال رسانه‌ای

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر