کد خبر: 78903
A

جمالی‌نوبندگانی: FATF برای تصمیم‌گیری منتظر ترکیب جدید مجلس ایران می‌ماند/ مهلت ایران برای پیوستن به FATF احتمالاً تمدید می‌شود/ اصولگرایان با چند لیست موفق نخواهند شد

محمدجواد جمالی ‌نوبندگانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به اتمام مهلت قانونی ایران برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: بعید به نظر می‌رسد گروه ویژه اقدام مالی در نشست 6روزه خود درباره ایران تصمیم جدی بگیرند. ممکن است تا تعیین تکلیف ترکیب مجلس یازدهم ایران صبر کنند.

جمالی‌نوبندگانی: FATF برای تصمیم‌گیری منتظر ترکیب جدید مجلس ایران می‌ماند/ مهلت ایران برای پیوستن به FATF احتمالاً تمدید می‌شود/ اصولگرایان با چند لیست موفق نخواهند شد

به گزارش دیده بان ایران؛ مهلت چندباره گروه اقدام مالی به ایران برای پیوستن به لوایح چهارگانه FATF به اتمام رسیده است و این گروه در نشستی 6روزه قصد دارد روند پیشرفت ایران و پاکستان برای انطباق سیستم‌های پولی و مالی با استانداردهای اعلام‌شده این گروه را بررسی کند. 

 

گرچه احتمال می‌رود ایران به دلیل عدم تعیین تکلیف لوایح CFT و پالرمو و توقفش در مجمع تشخیص مصلحت به لیست سیاه بپیوندد و تبعات سیاسی و اقتصادی زیادی برایش داشته باشد. اما برخی بر این عقیده‌اند که FATF برای تصمیم‌گیری در مورد ایران عجله نخواهد کرد و فرصتی دوباره به ایران خواهد داد.

 

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به نشست 6روزه FATF و اتمام مهلت قانونی ایران برای پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی گفت: بعید به نظر می‌رسد FATF در این نشست 6روزه تصمیم جدی‌ای درباره ایران بگیرد. ممکن است مهلت دیگری برای ایران قائل شوند.

 

 FATF برای تصمیم‌گیری منتظر ترکیب جدید مجلس ایران می‌ماند

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این احتمال وجود دارد که FATF برای تصمیم‌گیری درباره ایران عجله نکند و منتظر تعیین تکلیف ترکیب مجلس یازدهم بماند.

 

جمالی توضیح داد: گروه ویژه اقدام مالی ممکن است مهلت ایران را تا تعیین تکلیف ترکیب مجلس یازدهم تمدید کند چون در آینده برخی از اعضای حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر خواهند کرد.

 

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی از اعضای حقوقی مجمع تشخیص مصلحت از جمله رئیس مجلس و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی، ممکن است نظرشان در تصمیم‌گیری نهایی مجمع درباره CFT و پالرمو راهگشا باشد.

 

موفقیت اصولگرایان با چند لیست دور از ذهن است

 

نماینده مردم فسا در مجلس در واکنش به اینکه «اگر تفکر تند اصولگرایانه بر مجلس یازدهم حاکم شود، ممکن است این تفکر در مجمع تشخیص هم مانع از تصمیم مثبت مجمع درباره CFT و پالرمو شود» گفت: بعید است این اتفاق بیفتد چراکه اصولگرایان با ارائه چند لیست وارد عرصه انتخابات شده‌اند و با چند لیست احتمال موفقیت‌شان کم است.

 

اصولگرایان با ارائه چند لیست وارد عرصه انتخابات شده‌اند و با چند لیست امکان موفقیتشان ضعیف است

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: اگر اصلاح‌طلبان با یک لیست منسجم وارد میدان شوند، می‌توانند بر چند لیست متفرق اصولگرایان پیروز شوند. پس می‌شود به اثرمثبت حضور این تفکر بر مجمع تشخیص و تصمیم‌گیری درباره آینده این لوایح امیدوار بود. به این ترتیب احتمال قرارگرفتن ایران در لیست سیاه کم است./ اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر