کد خبر: 78911
A
نجفقلی حبیبی:

آدم نمی‌داند چه بگوید و چه واکنشی نشان بدهد/ مگر می‌شود به راحتی یک مسلمان را به عدم التزام به اسلام متهم کرد؟

نجفقلی حبیبی گفت‌: زیاده‌‌خواهی و کارهای افراطی گروهی که به رویکردهای اینچنینی عادت دارند نباید باعث پیدایش دلسردی و ناامیدی شود.

آدم نمی‌داند چه بگوید و چه واکنشی نشان بدهد/  مگر می‌شود به راحتی یک مسلمان را به عدم التزام به اسلام متهم کرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به رد صلاحیت تعداد زیادی از چهره‌های اصلاح‌طلب اظهار داشت: بعضی وقت‌ها آدم نمی‌داند چه بگوید و چه واکنشی نشان بدهد. در حالی که کشور بیشتر از همیشه به اتحاد و همبستگی نیاز دارد،‌‌ آقایان نیروهای شاخص یک جریان را از شرکت در انتخابات محروم کرده‌اند تا یک جناح در میدانی بی‌رقیب برای رفتن به مجلس تلاش کند. قضیه به قدری واضح است که دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند.

 

به راحتی افراد را با توجیه عدم التزام به اسلام متهم می‌کنند

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: به راحتی افراد را با توجیه عدم التزام به اسلام متهم می‌کنند. این کاری بسیار اشتباه است. مگر می‌شود به دلیل اظهارنظر درباره مساله‌ای یا واکنش نشان دادن به اتفاقی، به راحتی یک مسلمان را به عدم التزام به اسلام متهم کرد؟ باید پرسید این نوع رفتار در کجای اسلام توصیه شده است و آیا نمی‌دانند آبرو و حرمت مومن بالاتر از این حرف‌هاست که به راحتی زیر سوال برود؟

 

حبیبی همچنین توضیح داد: این در حالی است که مردم این روزها اعتمادشان را از دست داده‌اند و به همین دلیل توقع می‌رفت نهاد نظارتی طوری تصمیم‌گیری کند که پاسخ سوال‌های افکار عمومی را بدهد. اما متاسفانه مردم حالا تصور می‌کنند سیستم هر کسی را که مثل خودش فکر نکند غیرخودی می‌داند، که این اصلاً و ابداً به صلاح نیست.

 

مردم رأی می‌دهند تا از مجلس‌نشینی تندروها جلوگیری کنند

 

او افزود: با تمام این اوصاف، مردم خودشان صلاح خودشان را می‌دانند و به همین دلیل در انتخابات پیش رو هم رأی می‌دهند تا از مجلس‌نشینی تندروها جلوگیری کنند. به نظر من مردم در هیچ شرایطی نباید به مسائل کشورشان بی‌توجه باشند، چون در این صورت فضا برای خودنمایی آنهایی که آشکارا منافع ملی را فدای مصالح سیاسی و جناحی خود می‌کنند فراهم خواهد شد.

 

نجفقلی حبیبی در پایان صحبت‌هایش گفت‌: زیاده‌‌خواهی و کارهای افراطی گروهی که به رویکردهای اینچنینی عادت دارند نباید باعث پیدایش دلسردی و ناامیدی شود./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر