کد خبر: 78912
A

نماینده رد صلاحیت شده شیراز، کدخدایی را به مناظره دعوت کرد/ مسعود رضایی: در شیراز یا حتی کل استان فارس انتخابات به معنای واقعی وجود ندارد

مسعود رضایی، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: دلایل و عوامل مختلفی دست به دست هم داده است تا سطح مشارکت عمومی در انتخابات پیش رو پایین بیاید. بنابراین حاضرم با آقایی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در صداوسیما درباره پرونده رد صلاحیت خودم و پرونده همه کسانی که تایید صلاحیت شده‌اند، به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی، مناظره کنم.

نماینده رد صلاحیت شده شیراز، کدخدایی را به مناظره دعوت کرد/ مسعود رضایی: در شیراز یا حتی کل استان فارس انتخابات به معنای واقعی وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ دوم اسفند به سرعت از راه می‌رسد و پرونده انتخابات مجلس یازدهم با همه حرف و حدیث‌ها و گلایه‌های نامزدهای رد صلاحیت‌شده‌اش بسته می‌شود.

 

اتفاقی که منتخبانش با نوع مصوبات خود می‌توانند سرنوشت کشور را برای چهار سال تغییر دهند و حتی در صورت تندروی این سرنوشت را گروگان بگیرند.

 

در انتخابات پیش رو بیش از ادوار گذشته نسبت به بررسی صلاحیت نامزدها اعتراض وجود دارد و برخی نامزدها هنوز دلیل رد صلاحیت‌شان را باور نکرده و با دلایل آن کنار نیامده و متقاعد نشده‌اند.

 

در شیراز یا حتی کل استان فارس انتخابات به معنای واقعی وجود ندارد

 

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس، در ارزیابی انتخابات مجلس یازدهم گفت: در شیراز به معنای واقعی کلمه انتخاباتی وجود ندارد و به نظرم تایید صلاحیت‌ها مهندسی شده است؛ یعنی چند نفر را از قبل برای نامزدی مجلس در نظر گرفته‌اند و مابقی را رد صلاحیت کرده‌اند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در حوزه انتخابیه شیراز همه نامزدهایی که امکان و توان رأی‌آوری در انتخابات را داشتند، رد صلاحیت شدند. ولی افراد ناشناخته‌ای که برای اولین بار نامزد شده‌اند و تمایل دارند شناخته شوند، تایید شدند تا در نهایت با 2 هزار یا سه هزار رأی به مجلس بروند و فقط برایشان آمار جمع کنند.

 

رضایی با ابراز نارضایتی از سطح گسترده رد صلاحیت‌های مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان گفت: در شیراز یا حتی کل استان فارس انتخابات به معنای واقعی وجود ندارد.

 

برخی از مردم اعتقادشان را به اصلاح‌طلب و اصولگرا از دست داده‌اند 

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ این سوال که اصولگرایان سنتی معمولاً یک سبد رأی مشخص و ثابتی دارند که رأی‌شان را در آن می‌ریزند توضیح داد: امسال دلایل و عوامل مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا سطح مشارکت عمومی در انتخابات پایین بیاید. بخشی از جامعه کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارند و معتقدند هر کدام از این جریانات سیاسی روی کار بیایند فرقی ندارد و نمی‌توانند کاری برای مردم انجام دهد.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس توضیح داد: بخشی از نارضایتی‌های عمومی مربوط به مباحث مالی و گرانی بنزین و نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از سقوط هواپیمای اوکراینی و مخفی‌کاری مسئولان مربوطه و... است. این نارضایتی و اعتراضات ناشی از شرایط بد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است.

 

هیچ یک از طیف‌های سیاسی نمی‌تواند برای مردم کاری انجام دهد

 

رضایی گفت: برای این افراد فرقی ندارد اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند یا اصولگرایان. آنها دیگر به طیف‌های سیاسی اعتماد ندارند و معتقدند دیگر کسی نمی‌تواند برای مردم کاری انجام دهد.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم با انتقاد از رد صلاحیت‌های گسترده در استان فارس و خصوصاً حوزه انتخابیه خود گفت: در حوزه انتخابیه شیراز حتی یک اصلاح‌طلب هم تایید صلاحیت نشده است.

 

 رد صلاحیت‌های گسترده کار دوستداران انقلاب نیست

 

رضایی تاکید کرد: کاری که شورای نگهبان در حق نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلب مجلس یازدهم انجام داد کار یک دوستدار انقلاب نیست.

 

این نماینده مجلس دهم در پایان گفت: حاضرم با آقایی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در صداوسیما درباره پرونده رد صلاحیت خودم و پرونده همه کسانی که تایید صلاحیت‌شان را در این حوزه دریافت کرده‌اند، به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی، ساعت‌ها بحث و مناظره کنم./ اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر