کد خبر: 78962
A

درخواست دولت از شمخانی و رحمانی فضلی برای اعلام آمار کشته شدگان آبان ماه

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: تعداد کشته شدگان آبان ماه بسیار پایین‌تر از اعدادی است که از سوی رسانه‌های خارجی اعلام شده است.

درخواست دولت از شمخانی و رحمانی فضلی برای اعلام آمار کشته شدگان آبان ماه

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت درباره اعلام آمار کشته‌شدگان آبان ماه  گفت: آن چه که رییس‌جمهور  گفتند بر این اساس بوده کهپزشک قانونی مرجع اعلام علت مرگ و آمار است. پزشکی‌قانونی اعلام کرد اما این اعلام کافی نبود. اطلاعات دقیق از نهادها گرفته شد و در چند روز آینده از سوی یکی از نهادها اعلام خواهد شد.

همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم در ارتباط با نهاد موظف به اعلام آمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه گفت: به هر حال پزشکی قانونی باید آمار کشته شدگان را داشته باشد و دارد. اینکه گفته است شورای امنیت باید اعلام کند را ما از شورا پیگیری کردیم که آیا چنین موضوعی مصوبه است؟ هرچه مصوبه باشد باید همان را انجام دهیم. به نظر من درست است که آقای رئیس جمهور  گفتند این رقمی که از کشته شدگان اعلام می‌کنند اصلا درست نیست؛ رقم بی خودی است.

وی بیان کرد: ما هم موافق هستیم که دستگاه ذی ربط آمار را اعلام کند. در آن صورت معلوم می شود در میان کشته‌شدگان چند نفر نیروی بسیج و مرم عابر بودند. یا آنجایی که آتش زدند مردمی زیر آوار ماندند و ربطی به اعتراضات نداشته اند. همه این‌ها که چند تا زن و چند تا بچه بوده مشخص می‌شد.

واعظی در پایان گفت: معمولا در دنیا این طور است که پزشکی قانونی این آمار را اعلام می کند. رئیس پزشکی قانونی اعلام کرده که مصوب شده شورای امنیت آمار را اعلام کند. در نامه‌اش ننوشته کدام شورا؛ برای همین ما نامه مذکور را  هم به شورای امنیت کشور و هم شورای عالی امنیت فرستادیم. هم برای آقای شمخانی و هم برای آقای رحمانی فضلی فرستادیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر