کد خبر: 79460
A
دیده بان ایران رویکرد اصولگرایان در تشریح فعالیت مجلس بی اختیار را بررسی می کند؛

لیست وحدت تا کی می تواند داخل «یک جَسد توخالی» را برای مردم تشریح کند؟

هر چند بسیاری از کارشناسان سیاسی بارها به تمامی این دلایلی که در این چند روز نیروهای طیف قالیباف و جبهه پایداری که اتفاقاً اکثریت آنان طی سال های گذشته همواره از مناصب مهم کشوری بهره مند بوده اند و جزو تصمیم گیران نظام شناخته شده و می شوند، پاسخ داده اند اما چه این 42 درصدی که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرده اند و چه باقی مردمی که حاضر نشدند پای صندوق رای مجلس بروند منتظر آغاز مجلس یازدهم خواهند ماند. مجلسی که نمایندگان آن گویی وظایف رییس جمهوری را برعهده گرفته و تازه از فرنگ برگشته اند.

لیست وحدت تا کی می تواند داخل «یک جَسد توخالی» را برای مردم تشریح کند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت رجا نیوز نزدیک به جبهه پایداری و سعید جلیلی که این روزها در باد پیروزی لیست وحدت در پی عدم مشارکت بخش زیادی از مردم خوابیده اند خبر داده است که اصلی ترین دلیل روگردانی مردم از صندوق رای مجلس اصلاح طلبان و وکیل الدوله هایی بودند که نتوانستند مشکلات مردم را حل نمایند.

این سایت در بخشی از گزارش خود نوشته: مجلسی که در مقابل ورود یک اروپایی به ساختمان آن، وکلای ملت عنان از دست میدادند، مجلسی که تعداد بالایی از آنها به دلیل مسائل اقتصادی ردصلاحیت شدند، آنهم زمانی که مجلس ورود جدی برای حل مشکلات معشیتی مردم از خود نشان نداد. ده‌ها مساله این چنینی دیگر نیز باعث شد تا مردم حساسیت سابق را به ورود نمایندگان به مجلس نداشته باشند چراکه اعتبار این مجلس خدشه دار شده است. رجانیوز در این گزارش به برخی رفتارهای ناامید کننده مجلس پرداخته است.

رسانه ارگان جبهه پایداری که قرار است در مجلس یازدهم نقش ناجیان کشور را بازی کنند در بخش دیگری از گزارش خود آورده است:  تصویب بیست دقیقه برجام، حمایت از لوایح استعماری FATF، تشکیل وزارت بازرگانی، عدم استیضاح وزرای ناکارآمد  و رای دادن به وزرایی با کارنامه به شدت ضعیف و غرب گرا و همچنین تصویب بودجه های سالیانه ای که منتج به بدهکاری کشور و بر خلاف نظرات کارشناسی بوده از جمله این رخدادهاست. در دوره دهم نمایندگان مجلس حتی ارتباط حداقلی با اقشار مردم نداشتند و صدای مردم کمتر از تریبون بهارستان به گوش میرسید.

 

تجمعات اعتراضی صنف ها و گروه های مختلف جامعه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق، مجوزهای بی سامان به موسسه های اعتباری و از بین رفتن سرمایه‌ها و اعتراضات کارگران از جمله این موارد بود. در این تجمعات بارها این اتفاق رخ داد که هیچ نماینده ای برای شنیدن صدای اعتراضات و گفت و گو با آنها خود را میان مردم نرسانده بود.

 

هر چند بسیاری از کارشناسان سیاسی بارها به تمامی این دلایلی که در این چند روز نیروهای طیف قالیباف و جبهه پایداری که اتفاقاً اکثریت آنان طی سال های گذشته همواره از مناصب مهم کشوری بهره مند بوده اند و جزو تصمیم گیران نظام شناخته شده و می شوند، پاسخ داده اند اما چه این 42 درصدی که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرده اند و چه باقی مردمی که حاضر نشدند پای صندوق رای مجلس بروند منتظر آغاز مجلس یازدهم خواهند ماند.

مجلسی که نمایندگان آن گویی وظایف رییس جمهوری را برعهده گرفته و تازه از فرنگ برگشته اند. از خرداد 99 یک روحانی می ماند و مجلسی که ادعای جراحی و بهبودی وضعیت کشور را دارد. اما نکته اینکه مردم ایران پیش از این هم دولت و مجلس یکدست اصولگرایی که خروجی آن محمود احمدی نژاد و یکشنبه سیاه بود را هم تجربه کرده اند. پس؛ اعضای محترم لیست وحدت که منتقدش حمید رسایی است بدانند که تشریح یک جسد تو خالی برای کارآموزان در یک اتاق در بسته برای حاضران بیرون از اتاق کار سختی نیست. این شما و این بهارستانی که قرار است تحویل مردم دهید.

 

*تحریریه دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر