کد خبر: 79579
A

استاد حوزه علمیه: کرونا یک آزمایش الهی‌ست/ این ویروس پدیده‌ای است که خدای متعال اراده کرده است تا در این مقطع زمانی در میان بشریت ایجاد شود

یکی از استادان حوزه علمیه گفت که این بیماری آزمونی بود تا انسان‌ها به عجز خود در برابر پروردگار عالم پی ببرند.

استاد حوزه علمیه: کرونا یک آزمایش الهی‌ست/ این ویروس پدیده‌ای است که خدای متعال اراده کرده است تا در این مقطع زمانی در میان بشریت ایجاد شود

به گزارش دیده بان ایران؛  آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی استاد حوزه گفت: شیوع بیماری کرونا در جهان را باید جزو سلسله آزمایشات الهی دوران آخرالزمان دانست.

وی افزود: انسان‌ها در این دوران باید مورد آزمایش قرار گیرند تا خدا بدین وسیله سره از ناسره مشخص کند. این بیماری هم آزمونی بود که انسان به عجز خود در برابر پروردگار عالم پی ببرد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: گرچه در این قضیه بزرگنمایی بسیاری شد اما به راستی واکنش انسان‌ها به ویژه مؤمنان باید در برابر اینگونه اتفاقات چه باشد؟ آیا باید توجه ما به خدای متعال بیشتر شود یا کمتر؟

آیت‌الله قائم‌مقامی گفت: این اتفاقات باید توجه ما را به پروردگار عالم بیشتر کند، باید بدانیم که هیچ نیستیم و همه چیز در دست قدرت اوست.

به گفته وی مبنای انقلاب اسلامی این بود که در کنار توجه به اسباب، به مسبب الاسباب توجه بشود. تمام دعوای ما با کفر جهانی بر سر همین نکته است؛ همه توجه کفر جهانی به اسباب ظاهری است اما جریان الهی و انقلابی در عین اینکه اسباب را می‌شناسد، تأکید اصلی‌اش به مسبب الاسباب یعنی خدای متعال است.

این استاد حوزه اظهار کرد: این بیماری (کرونا) پدیده‌ای است که خدای متعال اراده کرده است تا در این مقطع زمانی در میان بشریت ایجاد شود. اصلی‌ترین فلسفه آن این است که عمیقاً متوجه خدا و ولیّ او باشیم، بفهمیم که خدا وجود دارد، اگر وصل به او باشیم، دیگر این همه دغدغه و نگرانی در وجود آدمی شکل نمی‌گیرد. اصل مطلب یعنی خدا را نباید در این اتفاقات فراموش کرد./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر