کد خبر: 7961
A

توصیه کری به رئیس جمهور جدید آمریکا: بهتر است ترامپ پیش از تماس‌های دیپلماتیک، مشورت کند

همزمان با اینکه معاون رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا تماس تلفنی اخیر ترامپ با رهبر تایوان را کم اهمیت جلوه داد، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: بسیار ارزشمند و مفید است که دونالد ترامپ پیش از برقراری ارتباط با رهبران خارجی با وزارت امور خارجه مشورت کند.

توصیه کری به رئیس جمهور جدید آمریکا: بهتر است ترامپ پیش از تماس‌های دیپلماتیک، مشورت کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از دویچه وله، پس از تماس‌های تلفنی اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا و تعدادی از رهبران خارجی که جدیدترین آن تماس تلفنی 10 دقیقه با تسای اینگ ون، رهبر تایوان بود، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر ترامپ پیش از چنین تماس‌هایی با مقامات وزارت امور خارجه مشورت کند برایش بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود.

کری در جریان سخنرانی در موسسه بروکینگز در واشنگتن افزود: ما پیش از چنین مشورت‌هایی هرگز تماسی برقرار نکرده‌ایم. من معتقدم که این توصیه‌ها بسیار ارزشمند و مفید خواهند بود. اینکه شما این توصیه‌ها را قبول کنید یا خیر مساله دیگری است اما به نظر من مشورت گرفتن از افراد آگاه و گرفتن اطلاعات از آنها درباره دولت کنونی و یا اینکه چه مساله ویژه‌ای در حال حاضر وجود دارد بسیار ارزشمند و مفید است. اما متاسفانه تاکنون چنین رویدادی رخ نداده است.

کلیان کان وی، معاون ارشد ترامپ و مدیر کمپین انتخاباتی وی گفت: ترامپ از زمان انتخابش در ماه گذشته میلادی تماس‌های تبریک از سوی رهبران بیش از 50 کشور سراسر جهان از جمله ژاپن و دولت تل آویو را پذیرفته است.

این در حالی است که مایک پنس، معاون ترامپ تماس تلفنی اخیر رئیس جمهور منتخب با رهبر تایوان را کم اهمیت جلوه داد و گفت: ترامپ تنها یک تماس تلفنی متوازعانه از سوی رئیس جمهور منتخب تایوان را دریافت کرد. آنها به یکدیگر تبریک گفتند و ترامپ تنها شنونده تبریک و آرزوهای خوب رئیس جمهور تایوان بود.

استفاده مکرر پنس از عنوان رئیس جمهور برای تسای اینگ ون توهینی به پکن محسوب می‌شود چرا که چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و منتظر اتحاد مجدد است.

وی افزود: ما پس از 20 ژانویه به مسائل سیاسی رسیدگی خواهیم کرد.

 
منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر